Artykuł sponsorowany

Jak przeanalizować opłacalność inwestycji w robotyzację?

Jak przeanalizować opłacalność inwestycji w robotyzację?

Analiza opłacalności w robotyzację jest jednym z kluczowych aspektów procesu inwestycyjnego. To właśnie na tym etapie inwestycji uzyskujemy odpowiedzi na wiele kluczowych pytań m.in. o koszty robotyzacji, efekty jej wdrożenia oraz przewidywany czas zwrotu inwestycji. Wtedy też wybiera się rozwiązania techniczne i określa obszary ich zastosowania. Sprawdźmy zatem, jak dokładnie wygląda analiza opłacalności inwestycji pod względem jej robotyzacji?

Co wpływa na opłacalność inwestycji w robotyzację?

Robotyzacja linii produkcyjnych, stanowisk obróbczych czy procesów logistycznych zawsze wiąże się z poniesieniem wydatków na ten cel. Dlatego przed przystąpieniem do wdrażania robotyzacji trzeba koniecznie przeanalizować jej zasadność ekonomiczną, czyli opłacalność. Powszechnie uważa się, że efektem robotyzacji jest przede wszystkim obniżenie kosztów pracy, ale to nie jedyna korzyść z zastosowania automatyki przemysłowej. Warto wiedzieć, że robotyzacja może również podnieść jakość produkowanych towarów, czy świadczonych usług.

Dlatego firmy zajmujące się projektowaniem rozwiązań z zakresu robotyzacji np. firma Pro Assem ze Skawiny, ogromną wagę przywiązują do analizy oczekiwań swoich klientów. Tylko dzięki dokładnemu poznaniu obszaru, w jakim robotyzacja ma być wykorzystana, mogą zaproponować rozwiązania, które będą opłacalne nie tylko pod względem ich zaprojektowania, wykonania i wdrożenia, ale także samej eksploatacji, a ta jest ważnym elementem robotyzacji.

W jakich branżach robotyzacja jest najbardziej opłacalna?

Zasadniczo nie ma branż, w których robotyzacja jest bardziej lub mniej opłacalna. Wszystko zależy bowiem od właściwego dobrania rozwiązań technicznych. Wiadomo, że jedne lepiej sprawdzą się w procesach produkcyjnych, kolejne w obróbczych, a jeszcze inne w logistycznych. Dlatego właśnie, precyzyjne dobranie rozwiązań ma tak duże znaczenie dla opłacalności inwestycji w robotyzację.

Obszarami, w których robotyzacja jest najczęściej stosowana, są wszelkiego rodzaju linie produkcyjne, które dzięki zastosowaniu automatyki przemysłowej zwiększają wydajność roboczą przedsiębiorstwa, a także poprawiają jakość produkowanych wyrobów. Co ważne robotyzacja może być wdrożona także na istniejących już liniach produkcyjnych. Dzięki temu wystarczy ich modernizacja, która jest tańsza niż budowa nowej linii. Zmodernizowana w ten sposób linia staje się bardziej funkcjonalna i może śmiało konkurować z tymi budowanymi od podstaw.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.