Artykuł sponsorowany

Jak powstają perfumy? Etapy produkcji

Jak powstają perfumy? Etapy produkcji

Perfumy są nieodłączną częścią nas samych, to – jak się mówi – dodatkowy element garderoby. W związku z tym ich wybór nie zawsze jest prosty; z pewnością, tak jak i w przypadku mody, przyda się tu pewne wyczucie. Niektóre kompozycje lepiej pasują bowiem do konkretnego okresu roku, pory dnia czy oczywiście okazji.

Dalsze zgłębianie zapachowych szczegółów, może doprowadzić nas tylko i wyłącznie do zagadnień związanych z samą produkcją. Czemu zawdzięczamy tak piękne wonie? W jaki sposób powstają najlepsze propozycje światowych marek? Czy produkcja perfum to rzecz niezwykle złożona? Po odpowiedzi na te, a także inne ciekawe pytania zapraszamy niżej, do dalszej części naszego artykułu.

Perfumy wczoraj i dziś

Jak nietrudno się domyślić, projektowanie zapachów jest umiejętnością, której opanowanie wymaga od adepta wiele wysiłku. Dopiero długoletnie zdobywanie należytej wiedzy, poparte angażującą praktyką może dać oczekiwane efekty. Świadome dobieranie zapachów ma przebogatą tradycję – praktykowano je już w starożytności. Podczas gdy dawniej używano wyłącznie naturalnych esencji, nowa, w dużej mierze bazująca na składnikach syntetycznych, era rozpoczęła się pod koniec XIX stulecia. Dziś w branży perfumeryjnej używa się zaawansowanej techniki: wydajnych komputerów oraz wyjątkowo czułych urządzeń pomiarowych. Dzięki temu jeszcze dokładniej można określić właściwości danej substancji, a w efekcie dostarczyć wysokiej jakości wyrób w stosunkowo krótkim czasie. Nie oznacza to bynajmniej, że cały proces odbywa się w zasadzie automatycznie. Jak sugerowaliśmy wyżej, osoby zawodowo zajmujące się produkcją perfum to jedyni w swoim rodzaju specjaliści.

Badania rynkowe

Jako pierwszy etap prowadzący do wypuszczenia zapachu na rynek, można przyjąć szeroko pojęte badania konsumenckie. Przedsiębiorstwo powinno ustalić, dla kogo opracowywane perfumy mają być przeznaczone oraz jakie dodatkowe kryteria muszą one spełniać. Niezbędna okazuje się tu dokładna analiza potrzeb klientów, a także rozpoznanie najświeższych trendów. Co ciekawe, na tej podstawie da się już wyszczególnić główny akord zapachowy.

Poszukiwanie idealnych składników

Następnie czeka nas już dobór odpowiednich składników, prowadzący do uzyskania zamierzonych wcześniej efektów. Cała misterna mieszanka poszczególnych aromatów ma się świetnie za sobą zgrywać; by było to możliwe, trzeba poeksperymentować z proporcjami. Rozkład nut głowy, serca i bazy trzeba zaplanować umiejętnie – od tego zależeć będą w końcu doświadczenia przyszłych nabywców.

Kolejne etapy wyrobu perfum

-Kiedy wszystko mamy już gotowe – mówi osoba związana z firmą Mandococałą kompozycję należy rozpuścić w alkoholu, po pewnym czasie dodając jeszcze wody. W ten sposób – poprzez rozcieńczanie esencji – tworzy się odpowiedni rodzaj pachnidła: faktyczne perfumy, wodę perfumowaną, wodę toaletową bądź kolońską. Kolejno tak powstałą mieszankę powinniśmy pozostawić na okres, w którym składniki ostatecznie się ze sobą zwiążą. Świeże zapachy nie posiadają jeszcze tak zwanej pełni – gdy trochę poleżakują uzyskają bardziej harmonijną postać.

Potem mamy jeszcze do czynienia z filtracją i barwieniem, aby finalnie móc przelać pięknie pachnący płyn do spójnego z nim flakonika. Pamiętajmy – tutaj, jak i na każdym innym etapie wyrobu perfum liczy się dbałość o detale.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.