Artykuł sponsorowany

Jak powstają nadruki na koszulkach?

Jak powstają nadruki na koszulkach?

T-shirt, czyli koszulka, to jeden z kluczowych elementów garderoby w praktycznie każdej szafie – jest nie tylko prosty i wygodny w noszeniu i utrzymaniu w czystości, ale również bardzo widoczny i przede wszystkim tani. Nic dziwnego zatem, że powszechnie stosowane są one jako nośniki różnego rodzaju nadruków, w tym reklamowych. W jaki sposób powstają takie nadruki?

Sitodruk

O sitodruku można powiedzieć wiele „naj”. Że jest najpowszechniej stosowaną metodą malowania szablonowego i przy tym jedną z najstarszych – stosowano ją już w starożytnych Chinach i Japonii Jednocześnie jest jedną z najlepszych pod względem jakości otrzymywanych wzorów. Na czym ona polega?

- Zasada działania sitodruku jest bardzo prosta – wyjaśnia przedstawiciel drukarni AnigerWykorzystuje się w niej formy pod postacią sit, które przykłada się do powierzchni tkanin, a następnie przeciska przez nie farbę. W miejscach, w którym forma posiada prześwit, farba przesiąka na drugą stronę i osadza się na tkaninie, tworząc pewien wzór. Jeśli nadruk ma być kolorowy, stosuje się większą ilość form, z których każda posiada nieco inny wzór i każda przeznaczona jest do nakładania innego koloru spośród barw podstawowych.  Oczywiście każdy kolor nakładamy oddzielnie – w miejscach, w których prześwity z jednej formy nakładają się z prześwitami na innej formie, dochodzi do nałożenia dwóch kolorów i mieszania się ich w odpowiednich proporcjach, co pozwala uzyskać nadruk w szerokiej gamie kolorów.

Sitodruk ceniony jest przede wszystkim za bardzo wysoką trwałość nadruku oraz pełnię kolorów. Najbardziej opłacalna jest produkcja większej ilości koszulek – wynika to z faktu, że przygotowanie form jest dość kosztowne. A zatem im więcej koszulek wydrukujemy w ten sposób, tym większy rozkład poniesionych kosztów.

Termotransfer

W termotransferze, nazywanym też termonadrukiem również mamy do czynienia z nanoszeniem kolorowych wzorów za pomocą sitodruku. Różnica polega na tym, że pierwszym nośnikiem, na który nakłada się wzór są specjalne papiery transferowe, które następnie przykłada do docelowej powierzchni – pod wpływem wysokiej temperatury farba zostaje przetransferowana na tę powierzchnię. Choć metoda ta jest stosowana zazwyczaj przy produkcji odzieży i jej elementów o trudniejszych kroju, może być z powodzeniem stosowana również do pokrywania nadrukami t-shirtów. Zalety termotransferu to wysoka jakość nadruku i niskie koszty, nawet przy niewielkim nakładzie.

Druk cyfrowy

Ogromną zaletą druku cyfrowego jest to, że nie wymaga on przygotowania matryc, dlatego umożliwia produkcję nawet pojedynczych sztuk koszulek po stosunkowo niskich kosztach. Dodatkowo nadruk ma wysoką jakość, nie wpływa na oddychalność tkaniny, jak to się dzieje w przypadku sitodruku. Pod względem technologii nie różni się on znacząco od druku cyfrowego stosowanego w domach do drukowania dokumentów, choć oczywiście wymaga specjalnych urządzeń.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.