Artykuł sponsorowany

Jak napisać ogłoszenie, by odniosło oczekiwany sukces?

Jak napisać ogłoszenie, by odniosło oczekiwany sukces?

Ogłoszenie, jakich wiele na przeróżnych portalach sprzedażowych i usługowych to zbiór najważniejszych informacji w możliwie krótkiej formie. Jak jednak sprawić, by ogłoszenie przyciągnęło możliwie jak największą grupę potencjalnych klientów? Oto kilka rad, jak napisać skuteczne ogłoszenie.

Tytuł - powinien zachęcać

Tytuł jest wizytówką ogłoszenia. Informuje wstępnie o treści. Powinien zachęcić i zaintrygować potencjalnego klienta. Dlatego zamiast suchych faktów, warto posłużyć się odpowiednimi przymiotnikami o wydźwięku pozytywnym. Taki nagłówek z pewnością nie tylko brzmi lepiej, ale i sprawia, że chce się przeczytać szczegóły ogłoszenia.

Konkretnie i na temat

Ludzie poszukujący rzeczy lub usługi liczą na konkretne informacje. Bez zbędnych obietnic i zbyt wielu zachwytów, które nijak się mają do faktów. Informować należy rzeczowo o wadach, zaletach i cechach charakterystycznych. Jeśli sprzedajemy rzecz używaną, należy delikatnie poinformować o usterkach. Można również zaproponować sposób ich usunięcia. Stan faktyczny nie może być inny, gdyż kłamstwo szybko  wyjdzie na jaw, a w przypadku ogłaszania się na większą skalę, z pewnością taki fakt zniszczy reputację ogłoszeniodawcy.

Zdjęcia

Są niezwykle istotne. To one odpowiedzialne są za pierwsze wrażenie. Powinny być dobrej jakości i wykonane w sposób jak najbardziej profesjonalny. Warto w tym celu zadbać o odpowiednie tło. Bez zbędnych rzeczy i przedmiotów, które odwracają uwagę. Bardzo ważne jest również światło. Najlepiej, jeśli zdjęcie będzie zrobione w ciągu dnia. Warto również zaznajomić się z tematem profesjonalnej obróbki zdjęć i przeszkolić się w upiększaniu fotografii. Tutaj koniecznie należy wrócić do poprzedniego punktu. Jeśli produkt posiada wady, należy przedstawić je na zdjęciu. Zasada jest proste - nie kłam!

Portal z potencjałem

Aby ogłoszenie cieszyło się dużą popularnością, koniecznie trzeba je umieścić na poczytnym portalu ogłoszeniowym. W większości są to portale płatne, jednak na rynku jest dostępnych kilka portali z darmowymi ogłoszeniami, które są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą płacić za umieszczanie oferty. Jednym z nich jest Pokato.pl, na którym darmowe ogłoszenia cieszą się ogromną popularnością.

A teraz kilka konkretów...

  1. Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania - to jedno z większych przedsięwzięć, gdyż potencjalny klient inwestuje sporą gotówkę. Ogłoszenie musi więc zachęcić i przekazać możliwie jak najwięcej informacji o nieruchomości. Tutaj zdjęcia są szczególnie ważne. Takie ogłoszenie powinno zawierać podstawowe informacje o nieruchomości (piętro, rok budowy, metraż, rodzaj zabudowy), stan techniczny nieruchomości, lokalizacja i okolica, umeblowanie lub jego brak, informacje dodatkowe o piwnicy i garażu lub miejscu parkingowym. Bardzo ważna dla potencjalnego klienta jest oczywiście cena i informacja o możliwości jej negocjacji.
  2. Ogłoszenie o sprzedaży auta - tutaj podobnie jak w przypadku nieruchomości istotne są konkrety i zdjęcia. Potencjalny klient z pewnością zapyta o najdrobniejsze szczegóły, stąd nie warto ukrywać żadnych niewygodnych informacji. Może to być odebrane jako chęć zatajenia istotnych faktów. Ogłoszenie musi zawierać markę, model, rok produkcji, przebieg, kraj pochodzenia, historię pojazdu. No i oczywiście cena...Warto również poinformować o możliwości jej negocjacji.
  3. Ogłoszenie o pracę - konkretnie i na temat. Powinny pojawić się informacje o stanowisku, należy krótko przedstawić firmę, wypisać zakres obowiązków i wymagane kwalifikacje. Coraz częściej podaje się wysokość wynagrodzenia i ewentualne benefity, co często przyciąga potencjalnych pracowników. 

Napisanie skutecznego ogłoszenia wcale nie jest takie trudne, jak się wydaje. Wbrew pozorom to informacje, które z reguły często się powtarzają. Warto jednak chwilę pomyśleć nad sloganem albo nad przekazaniem informacji, które skuszą klienta. Najlepszym sposobem jest wcielić się w rolę potencjalnego klienta i ocenić, jak działa na nas dana informacja.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.