karton z nadrukiem

Jak nanosi się nadruki na opakowania z kartonu?

Nadruki niezwykle często pojawiają się na opakowaniach kartonowych. Pozwalają bowiem na czytelne opisanie danego produktu i jego producenta. Bardzo często to od nich zależy, czy klient wybierze konkretny wyrób. Do nanoszenia nadruków na opakowania kartonowe wykorzystuje się kilka metod. Jakie są najpopularniejsze z nich? Jak przebiega proces drukowania na takich kartonach?

Metody nanoszenia nadruków na opakowania z kartonu 

Do naniesienia nadruków na opakowania z kartonu wykorzystuje się różne metody. Jedną z nich jest m.in. druk fleksograficzny. Polega on na nanoszeniu wzorów na powierzchnie, które nie są idealnie równe. Z tego powodu stosuje się ją w przypadku tektury falistej. Może być wykorzystywana także na kartonach litych. Druk fleksograficzny jest niezwykle trwały. Nie ściera się z czasem i ma doskonała jakość. Farby przylegają do kartonu niemal idealnie, a stworzone wzory są w pełni czytelne. Jest to niezwykle istotne w przypadku drobnych napisów.

Do nanoszenia nadruków na kartony można zastosować również druk atramentowy. Taka metoda jest jednak mniej uniwersalna. Pozwala on na nanoszenie motywów na równą powierzchnię. Nie jest to technika idealna, ponieważ w niektórych sytuacjach wzory wychodzą mało czytelne. Druk atramentowy stosuje się głównie w przypadku wysokiej jakości kartonów, na których da się uzyskać oczekiwany efekt.

Powszechnie stosuje się także technologię offsetową. Pozwala ona na uzyskanie nadruków wysokiej jakości. Jest również znacznie bardziej opłacalna niż druk cyfrowy. Sprawdza się doskonale w przypadku wyższych nakładów. Offset jest techniką drukowania płaskiego, z wykorzystaniem specjalnych form. Efekt jest bardzo wyraźny, co ma ogromne znaczenie m.in. w przypadku kosmetyków czy artykułów niebezpiecznych.

Kiedy sprawdzą się opakowania kartonowe z nadrukami? 

Opakowania kartonowe z nadrukami to doskonały wybór w sytuacji, gdy chcesz przedstawić najważniejsze informacje na temat danego produktu lub przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów dzięki charakterystycznej szacie graficznej. Takie nadruki pojawiają się często na opakowaniach różnych wyrobów, ale nie tylko. Są wykorzystywane również w przypadku kartonów stosowanych do wysyłki towarów.

Kartony z nadrukami powinny być tworzone przez sprawdzone firmy, takie jak np. Media Gold. Pozwalają one na reklamowanie działalności przedsiębiorstwa poprzez naniesienie odpowiedniego logo. Taki motyw pozostaje w pamięci potencjalnych klientów, dlatego wpływa na wyniki sprzedażowe.

Materiał partnera