Artykuł sponsorowany

Jak działają sklepy bezobsługowe?

Jak działają sklepy bezobsługowe?

Stały rozwój nowoczesnych technologii odcisnął swoje piętno także w branży handlowej. Jeszcze do niedawna nie sposób było wyobrazić sobie działania stacjonarnych sklepów bez ekspedientów. Dziś jednak coraz popularniejsze stają się sklepy bezobsługowe, które, choć brak w nich obsługi, doskonale prosperują. Jak działają takie sklepy bezobsługowe i jakie są ich największe zalety? Sprawdzamy!

Bezobsługowe sklepy stacjonarne a technologia RFID

Technologia RFID to inaczej identyfikacja za pomocą fal radiowych. Za jej pomocą możliwe jest bezprzewodowe identyfikowanie niemal każdego obiektu oraz przesyłanie danych do czytnika. RFID stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnych etykiet, które wykorzystywane są w sklepach stacjonarnych. Technologia ta pozwala na dokładną weryfikację realizacji poszczególnych etapów w łańcuchu dostaw na podstawie lokalizacji produktu. To w połączeniu ze specjalnym oprogramowaniem do sklepów stacjonarnych pozwala stworzyć w pełni bezobsługowy sklep stacjonarny.

Wielu przedsiębiorców już dawno wdrożyło system RFID, aby sprawnie zarządzać dostępnymi zapasami. Obecnie, dzięki wdrożeniu tej technologii, możliwe jest całkowite zautomatyzowanie sprzedaży – również detalicznej. Jak to działa? Wystarczy, że klient pobierze na swój smartfon specjalną aplikację połączoną z oprogramowaniem w sklepie oraz kontem bankowym. To za pomocą aplikacji klient może o dowolnej porze otworzyć sklep, zeskanować nią wybrane towary oraz wygodnie zapłacić za zakupy. Umieszczone w sklepie detektory zapisują informacje o zmianie położenia produktu wyposażonego w specjalny tag i tym samym właściciel sklepu sprawuje pełną kontrolę nad asortymentem.

Jakie są zalety sklepów bezobsługowych?

Wprowadzenie RFID w sklepie stacjonarnym, którym zajmują się takie firmy jak np. Turck Vilant Systems, ma szereg zalet. To przede wszystkim inwestycja, która bardzo szybko się zwraca, ponieważ pozwala znacząco obniżyć koszty związane z prowadzeniem sklepu. Ponieważ sklep jest bezobsługowy, można zredukować nakład pracy związany z siłą roboczą. Dodatkowo RFID pozwala usprawnić kompletację asortymentu oraz uniknąć kosztów związanych z pomyłkami czy kradzieżami.

Warto zaznaczyć również, że sklepy bezobsługowe cieszą się coraz większym uznaniem wśród klientów. Dzięki RFID mogą robić zakupy o wiele szybciej oraz wygodniej, unikając żmudnego skanowania produktów pojedynczo czy długich kolejek przy kasach. Zakupy w takim sklepie można robić przez całą dobę, co więcej – są one w pełni bezpieczne, co w dobie pandemii ma ogromne znaczenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.