Koszyk sklepowy

Jak działają sklepy bezobsługowe?

Stały rozwój nowoczesnych technologii odcisnął swoje piętno także w branży handlowej. Jeszcze do niedawna nie sposób było wyobrazić sobie działania stacjonarnych sklepów bez ekspedientów. Dziś jednak coraz popularniejsze stają się sklepy bezobsługowe, które, choć brak w nich obsługi, doskonale prosperują. Jak działają takie sklepy bezobsługowe i jakie są ich największe zalety? Sprawdzamy!

Bezobsługowe sklepy stacjonarne a technologia RFID

Technologia RFID to inaczej identyfikacja za pomocą fal radiowych. Za jej pomocą możliwe jest bezprzewodowe identyfikowanie niemal każdego obiektu oraz przesyłanie danych do czytnika. RFID stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnych etykiet, które wykorzystywane są w sklepach stacjonarnych. Technologia ta pozwala na dokładną weryfikację realizacji poszczególnych etapów w łańcuchu dostaw na podstawie lokalizacji produktu. To w połączeniu ze specjalnym oprogramowaniem do sklepów stacjonarnych pozwala stworzyć w pełni bezobsługowy sklep stacjonarny.

Wielu przedsiębiorców już dawno wdrożyło system RFID, aby sprawnie zarządzać dostępnymi zapasami. Obecnie, dzięki wdrożeniu tej technologii, możliwe jest całkowite zautomatyzowanie sprzedaży – również detalicznej. Jak to działa? Wystarczy, że klient pobierze na swój smartfon specjalną aplikację połączoną z oprogramowaniem w sklepie oraz kontem bankowym. To za pomocą aplikacji klient może o dowolnej porze otworzyć sklep, zeskanować nią wybrane towary oraz wygodnie zapłacić za zakupy. Umieszczone w sklepie detektory zapisują informacje o zmianie położenia produktu wyposażonego w specjalny tag i tym samym właściciel sklepu sprawuje pełną kontrolę nad asortymentem.

Jakie są zalety sklepów bezobsługowych?

Wprowadzenie RFID w sklepie stacjonarnym, którym zajmują się takie firmy jak np. Turck Vilant Systems, ma szereg zalet. To przede wszystkim inwestycja, która bardzo szybko się zwraca, ponieważ pozwala znacząco obniżyć koszty związane z prowadzeniem sklepu. Ponieważ sklep jest bezobsługowy, można zredukować nakład pracy związany z siłą roboczą. Dodatkowo RFID pozwala usprawnić kompletację asortymentu oraz uniknąć kosztów związanych z pomyłkami czy kradzieżami.

Warto zaznaczyć również, że sklepy bezobsługowe cieszą się coraz większym uznaniem wśród klientów. Dzięki RFID mogą robić zakupy o wiele szybciej oraz wygodniej, unikając żmudnego skanowania produktów pojedynczo czy długich kolejek przy kasach. Zakupy w takim sklepie można robić przez całą dobę, co więcej – są one w pełni bezpieczne, co w dobie pandemii ma ogromne znaczenie.

Materiał partnera