Jak drukowane są katalogi reklamowe?
Skuteczna reklama jest kluczem do sukcesu dla każdego przedsiębiorstwa. Aby jednak ją przeprowadzić, niezbędne są odpowiednie materiały, które dotrą do jak największej ilości potencjalnych klientów. Jednym z najbardziej popularnych przykładów są w dzisiejszych czasach katalogi reklamowe. Można wręczać je nie tylko zainteresowanym odbiorcom produktu, ale również przyszłym kontrahentom i partnerom w biznesie. Podpowiadamy więc, w jaki sposób one powstają oraz czym powinny się charakteryzować.
Jak powstają katalogi reklamowe?
Najlepsze katalogi reklamowe opierają się przede wszystkim na dużej ilości barwnych ilustracji i zdjęć, które już w pierwszym momencie mają przykuć uwagę odbiorcy. Stworzenie produktu najlepszej jakości jest możliwe dzięki technologii wykorzystywanej w druku offsetowym.
Jak tłumaczą specjaliści z firmy Grist99: ,,Wspomniana metoda jest niezwykle innowacyjna i opiera się przede wszystkim na wstępnym naświetlaniu konkretnego obrazu przy pomocy naświetlarki CTP. Dopiero po tym procesie jest on przenoszony na właściwe podłoże drukarskie, gdzie następuje zasadnicza produkcja katalogów’’.
Produkty reklamowe tego typu można poddać szeroko rozumianemu uszlachetnianiu, który polega na nadaniu drukowi nowych, lepszych właściwości. Jednym z popularniejszych przykładów jest pokrycie stron katalogu przezroczystą, błyszczącą folią. Nadaje ona produktowi niezwykle elegancki wygląd, ale też chroni kartki przed uszkodzeniami i wilgocią. W ofercie drukarni bez problemu można znaleźć też katalogi w twardych oprawach, ale również szyte i klejone. Różnorodność opcji można dostosować do charakterystyki danej firmy, indywidualnych upodobań przedsiębiorcy oraz jego oczekiwań.
Czym wyróżniają się najlepsze katalogi reklamowe?
Nie od dziś wiadomo, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Dotyczy to nie tylko osób, ale również produktów. Elegancja i prostota to podstawowe cechy, jakie muszą wyróżniać druk katalogów reklamowych. Warszawa jest jednym z miast, które owocują w firmy specjalizujące się w tworzeniu najlepszych produktów. Niezwykle ważna jest więc kompozycja treści, ale również kolorów użytych na stronach katalogu. Z drugiej jednak strony warto zdecydować się na ciekawe i dość oryginalne rozwiązania graficzne, które przyciągną uwagę potencjalnego klienta. Nie można zapominać też o tym, aby wszystkie informacje i dane zawarte w reklamie były dość proste i jasne w odbiorze. Ilość wiadomości w katalogu powinna być niewielka, ale muszą być one jak najbardziej prawdziwe i rzetelne. Klienci często weryfikują uzyskane informacje w Internecie, a próba przekształcenia ich może być brzemienna w skutkach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana