drukowanie ulotek drukarnia

Druk ulotek. O czym warto pamiętać?

Obecnie, kiedy marketingowcy coraz więcej uwagi poświęcają sieci wydawać by się mogło, że inne na przykład drukowane formy reklamy wkrótce całkowicie zanikną. Fakty świadczą jednak inaczej – fizyczne nośniki informacji wciąż znakomicie spełniają swoją rolę, docierając skutecznie tam, gdzie internetowy przekaz po prostu nie trafia. Papierowe materiały promocyjne nie znikną, będą z nami tak długo, jak długo istnieć będzie potrzeba oferowania produktów i usług klientom.

Ulotka, jako bardzo specyficzny rodzaj akcydensu na dobre zadomowiła się w naszej świadomości. Znajdujemy ją w skrzynce na listy, jest nam wręczana na ulicy, pojawia się w małych placówkach handlowych i na wielkich imprezach, takich jak popularne targi dedykowane danej branży. Skoro z tego typu treściami obcujemy tak często, bardzo łatwo przechodzimy koło nich obojętnie. Chyba że coś naprawdę nas zainteresuje… Poniżej, w tekście przygotowanym wspólnie z Drukarnią Wydawnictwa Bernardinum zastanowimy się, w jaki sposób tworzy się ulotki, które przyciągają wzrok na długo. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Specjaliści od ulotek

Przygotowanie i wydruk ulotek to nie czynności, których może podjąć się każdy – powierzchowne rozpoznanie tematu absolutnie nie wystarcza. Jedynie gruntowna wiedza, lata doświadczeń oraz najwyższej jakości sprzęt są w stanie zagwarantować naprawdę zadowalający produkt końcowy. Pamiętajmy, że już sam etap projektowania tego, co znajdzie się na tak ograniczonej powierzchni jest niezwykle ważny. Od rozmieszczenia treści na papierze zależy bowiem, czy całość zostanie uznana za atrakcyjną, a oceny tej potencjalny klient dokonuje przecież dosłownie w mgnieniu oka.

Kwestia rozmieszczenia treści

Najważniejsze informacje, które chcemy przekazać powinny znaleźć się raczej w centralnej części, charakteryzując się swoistą zwięzłością oraz dobrym wykorzystaniem tak zwanych słów kluczowych. Przy dzisiejszym tempie życia, nikt już nie lubi wczytywać się zawiłe treści reklamowe. Postawienie więc na błyskotliwą oszczędność słów, a przy tym na minimalistyczną, lecz odznaczającą się pewnymi nieoczywistymi elementami oprawę graficzną okazać się może najlepszym wyjściem. Od tej reguły bywają jednak wyjątki – zdarza się w końcu, że grupa docelowa, do której się zwracamy ma w tym zakresie całkiem specyficzne preferencje.

Znaczenie formatu ulotki

Formaty, w jakich występują ulotki to temat rzeka. Mnogość rozmiarów i sposobów składnia tego medium niejednego przyprawić może o zawrót głowy. Najczęściej stosowane wielkości zamykają się w przedziale od A3 do A6; tego rodzaju akcydensy występują rzecz jasna w orientacji pionowej bądź poziomej, choć zdarzają się nawet kształty kwadratowe. Jeśli potrzebujemy nieco więcej miejsca – na przykład na pełne menu, czy też innego rodzaju cennik – warto zastanowić się nad opcjami składanym (tylko na pół, lub nawet kilkukrotnie), które w elegancki sposób zaprezentują naszą ofertę.

Odpowiedni rodzaj papieru

Kończąc pomału niniejszy artykuł, nie możemy nie wspomnieć o kwestii tak istotnej jak wybór odpowiedniego papieru. Zwracajmy uwagę przede wszystkim na gramaturę, czyli – fachowo mówiąc – ciężar przypadający na metr kwadratowy powierzchni. Od 130 do 250 gramów – między tymi dwoma skrajnościami najczęściej mieszczą się parametry surowca wykorzystywanego na ulotki, które wpadają nam w ręce. Czym więcej, tym teoretycznie lepiej.

Idąc dalej, ogólnie rzecz biorąc wyróżniamy dwa rodzaje papieru: offsetowy, a także kredowy; ten drugi typ dzieli się dodatkowo na matowy oraz błyszczący, odpowiednio przytłumiający i ożywiający stosowane kolory. Zanim jednak zdecydujemy się na konkretne rozwiązanie, warto zasięgnąć rady specjalisty, a także osobiście przyjrzeć się konkretnemu papierowi – wrażenia odbierane przez zmysł dotyku także mocno oddziaływują na odbiorcę. Wracając do tego, co napisaliśmy na samym początku, cały proces tworzenia ulotki należy przeprowadzać pod czujnym okiem profesjonalisty. Tylko wtedy uzyskany efekt zadowoli nas oraz – co najważniejsze – naszą grupę docelową.

Materiał partnera