Do czego wykorzystuje się skrzynie ponadgabarytowe?
Transport to w dzisiejszych czasach branża, przed którą często stawiane są duże wyzwania. Najpoważniejszym z nich jest przewóz obiektów o gabarytach, które nie mieszczą się w powszechnie przyjętych standardach. Bardzo często przewiezienie takich ładunków wymaga zastosowania specjalnych rozwiązań. Jednym z nich są drewniane skrzynie ponadgabarytowe. W jakich przypadkach się ich używa?
Zastosowanie skrzyń ponadgabarytowych
Jak sama ich nazwa wskazuje, skrzynie ponadgabarytowe wykorzystywane są przede wszystkim do transportu towarów nazywanych ponadgabarytowymi lub ponadnormatywnymi, a więc tych, które pod względem wymiarów przekraczają ogólnie przyjęte normy. Co zaliczamy do takich ładunków?
- Do najczęściej transportowanych w ten sposób towarów należą przede wszystkim różnego rodzaju maszyny oraz pojazdy – wyjaśnia specjalista firmy Jaremar – Zdarza się również, że ładunkiem są bardziej statyczne przedmioty, np. fragmenty budynków, dzieła sztuki i tym podobne. Generalnie w transporcie ponadgabarytowym mamy do czynienia z wszelkiego rodzaju obiektami, które z różnych względów nie mogą zostać rozłożone na części i przewiezione w kilku mniejszych jednostkach ładunkowych. Powodem może być tu jednolitość obiektu, takiego jak posąg, jego wysoka złożoność jak w przypadku urządzeń mechanicznych, czy też koszt demontażu – niekiedy taniej i szybciej jest przewieźć ładunek w całości, niż demontować go przed transportem i składać z powrotem po dostarczeniu na miejsce.
Zamówienie skrzyni
Ze względu na to, że ładunki ponadgabarytowe to zazwyczaj obiekty o unikatowych parametrach, skrzynie do ich przewozu zazwyczaj wykonywane są na indywidualne zamówienie. O czym należy pamiętać zamawiając taką jednostkę ładunkową? Czy wystarczy podać wymiary przewożonego obiektu?
- Wymiary ładunku, choć kluczowe, nie są jedynym parametrem, który musimy znać przed przystąpieniem do wykonania opakowania dla niego. Od naszego klienta wymagamy również podania szeregu innych danych, takich jak charakterystyka ładunku, a więc określenie czy jest to maszyna, czy obiekt wykonany z innych delikatniejszych tworzyw. Kolejnym ważną informacją jest wybrany środek transportu, którym ma podróżować ładunek. Należy pamiętać, że tak transport drogowy, jak i morski rządzi się własnymi prawami – naszym obowiązkiem jest przewożenie ładunku zgodnie z ustalonymi standardami. Ponadto w przypadku transportu morskiego ładunek jest narażony na kontakt z wodą morską, dlatego skrzynia powinna być wykonana w taki sposób, by skutecznie go przed tym chronić. Wiedząc, co będzie przewożone w skrzyni możemy również wyposażyć ją w stosowne zabezpieczenia do unieruchomienia ładunku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana