Kosz prezentowy

Prezenty w biznesie – sprawdzone czy nietypowe?

Wręczanie prezentów i upominków firmowych to świetna okazja nie tylko do podziękowania kontrahentom czy pracownikom za współpracę, ale również do podtrzymania lub ocieplenia relacji i wzmocnienia więzi. Należy jednak pamiętać, aby prezent dla ważnego klienta lub partnera biznesowego był odpowiednio dobrany. Podpowiadamy, jakie prezenty biznesowe sprawdzą się najlepiej – sprawdzone i praktyczne czy nietypowe?

Dlaczego warto wybierać prezenty uniwersalne i sprawdzone?

W biznesie wybór prezentu powinien być dobrze przemyślany, dlatego, zanim podejmiesz ostateczną decyzję, przeanalizuj daną relację z kontrahentem lub partnerem biznesowym. Inny prezent wręczysz kluczowemu klientowi i ważnemu kontrahentowi, a inny swoim pracownikom. Prezenty sprawdzone są bezpieczne, dlatego nie narażą Cię na niezręczność. Im dalsza relacja, tym prezent powinien być bardziej uniwersalny. Strzałem w dziesiątkę będzie elegancki kosz prezentowy dla firm z alkoholem i słodkościami. Taki upominek sprawdzi się idealnie jako prezent na każdą firmową okazję, np. Święta Bożego Narodzenia, jubileusz założenia firmy, urodziny czy podziękowanie za współpracę. W takim koszu mogą się znajdować produkty gourmet food, tj. wysokiej klasy alkohol, praliny, trufle, konfitury i miody czy zestawy aromatycznych herbat i kaw. Produkty te można zapakować nie tylko w elegancki kosz, ale również w personalizowane pudełko lub drewnianą skrzynkę z logo firmy czy inną dowolną grafiką. Tak elegancki prezent z pewnością zrobi niesamowite wrażenie na odbiorcy.

Dlaczego należy uważać z nietypowymi prezentami w biznesie?

W firmach bardzo popularne jest wręczanie prezentów rzeczowych kontrahentom, partnerom biznesowym czy klientom. Przy tego typu formie podziękowań należy wykazać się szczególną ostrożnością. Niektóre prezenty mogą urazić osobę obdarowaną, dlatego ważne jest przestrzeganie zasad etykiety.

Jak dowiadujemy się w rozmowie z pracownikiem sklepu internetowego pudelkaprezentowe.pl: wręczenie nietypowego lub niewłaściwie dobranego prezentu, może niestety skutkować pogorszeniem relacji biznesowych, a nawet zerwaniem dalszej współpracy. Nie tylko nietrafiony prezent może krępować obdarowanego, ale również upominek bardzo drogi lub zbyt osobisty, np. perfumy, galanteria skórzana czy biżuteria.

Z kolei wręczanie partnerom biznesowym lub kontrahentom gadżetów firmowych może nasuwać skojarzenie, że osoba obdarowująca nie poświęciła czasu na znalezienie odpowiedniego prezentu.

Materiał partnera