Typy rowerów elektrycznych
Rowery elektryczne nie od razu podbiły serca Polaków. Pojawienie się tej nowinki technologicznej początkowo wzbudziło wiele kontrowersji. Najwierniejsi miłośnicy dwóch kółek twierdzili, że jazda z dodatkowym wspomaganiem przeczy idei uprawiania sportu. Jednak z czasem nawet oni przekonali się, że e-bike to szansa na przetarcie dotychczas niedostępnych szlaków, a dla wielu osób jedyna możliwość korzystania z tej zdrowej aktywności.
Dla kogo rower elektryczny?
Rowery elektryczne rzeczywiście posiadają silniki, nie oznacza to jednak, że jazda na nich nie wymaga żadnego wysiłku. W większości rowerów aby silnik w ogóle działał, konieczne jest pedałowanie. Dlatego e-bike jest najlepszym rozwiązaniem dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej i starszych, które nie mają siły na całkowicie samodzielną jazdę.
Z roweru elektrycznego skorzystają także osoby, które lubią dłuższe wycieczki. Silnik elektryczny pozwala zazwyczaj rozwijać prędkość (max. 25 km/h) wynika to z obowiązku rejestracji pojazdu elektrycznego oraz obowiązkowym ubezpieczeniem powyżej tej prędkości, jeżeli jest potrzeba to spokojnie możemy kupić „szybszy” rower lub zdjąć blokadę prędkości jednakże przy tym ostatnim zabiegu musimy się liczyć z utratą gwarancji. Dana prędkość jednak okazuje się sporym wsparciem np. podczas pokonywania stromych wzniesień. A zatem jak dobrać idealny rower elektryczny do swoich potrzeb?
Różne rodzaje rowerów elektrycznych
Klasyfikacja rowerów elektrycznych zasadniczo nie różni się od podziału tradycyjnych jednośladów. Wśród e-bike’ów znajdziesz modele miejskie, trekkingowe, MTB, a nawet poręczne „składaki”.
Świetnym przykładem roweru elektrycznego do jazdy terenowej jest Terra marki TRYBECO. Model produkowany jest w dwóch wielkościach (26 i 28”), dzięki czemu odpowiedni produkt znajdzie dla siebie zarówno osoba dorosła, jak i młodsi amatorzy ostrej jazdy. Wspomaganie silnikiem 250 W pozwoli ci bez trudu pokonać nawet najtrudniejsze przeszkody, dzięki czemu będziesz mógł przejechać wszystkie, nawet niedostępne do tej pory trasy.
Cechą charakterystyczną rowerów TRYBECO są dyskretne silniki, schowane w osi suportu roweru bądź w ramie. Nie jest to jednak jedyne z dostępnych rozwiązań. Miejsce montażu silnika oraz zasilającej go baterii różni się w zależności od rozwiązań przyjętych przez producenta – wyjaśnia nasz rozmówca ze sklepu rowerowego RoweryOK.pl.
Podczas gdy TRYBECO proponuje rowery z silnikami 250 W zasilane bateriami Li-ION w bardzo przystępnych cenach, to w modelu ROWER SILVERBACK S-ELECTRO COMP znajdziemy mocny silnik Shimano Steps o mocy 500 W, wbudowany w ramę roweru. Również górski rower CORRATEC E-POWER X-VERT 650B CX z silnikiem Bosh Performance CX zasilany jest baterią 500 W i nie ma sobie równych, jednakże są to rowery już do większych wyzwań, stromych podjazdów. W miejskich rowerach elektrycznych często bateria montowana jest do ramy lub pod bagażnikiem.
Wybierając e-bike warto zwrócić uwagę nie tylko na konstrukcję dopasowaną do preferowanego stylu jazdy, ale też maksymalny zasięg wyrażony w kilometrach. To szczególnie ważne, jeżeli planujesz dalekie wyprawy, podczas których nie będziesz miał możliwości doładowania baterii.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana