Jak działają rowery elektryczne?
Rower stał się bardzo popularnym środkiem transportu w ostatnim czasie. Z chęcią wsiadamy na niego jadąc codziennie do pracy, czy też podczas wycieczek w wolne dni. Jest to świetny zamiennik samochodu, a przy okazji dostarcza nam trochę ruchu. Świetną alternatywą dla tradycyjnego roweru są rowery elektryczne, dlatego warto wiedzieć, jak one działają i rozważyć potrzebę ich zakupu.
Silnik w rowerze elektrycznym
Oczywiście podstawową różnicą między tradycyjnym, a elektrycznym modelem roweru jest to, że w wersji elektrycznej rower posiada niewielki silnik, zazwyczaj wbudowany w koło.
Jak mówią specjaliści ze sklepu Rowery Rolki: ,,Silnik w rowerze elektrycznym może posiadać moc do 250 Watt. Jednocześnie praca takiego silnika jest cicha i bardzo wydajna."
Co więcej, silnik szczotkowy, który jest montowany w rowerach jest praktycznie bezawaryjny i nie wymaga żadnej obsługi. Warto też wiedzieć, że tego typu silniki są energooszczędne i pozwalają nam na przejechanie długiego dystansu. Maksymalna prędkość roweru elektrycznego zgodna z unijnymi przepisami wynosi 25km/h.
Niezbędny akumulator
Rower elektryczny nie działałby bez akumulatora, czyli baterii litowo-jonowej. Jest to niezbędny element budowy roweru, ponieważ jest on źródłem napędu. Bateria najczęściej występuje w dwóch wersjach, o napięciu 24 oraz 36V. Pełne naładowanie baterii wystarczy nam na trasę o długości od 60 do 100 kilometrów. Oczywiście wszystko zależy od dynamiki jazdy oraz terenu, po jakim będziemy się poruszać. Jeśli większość trasy będzie pod górkę, to zużycie będzie większe. Jeśli chodzi o żywotność takiej baterii, to powinna ona wystarczyć na około 500-700 ładowań. Jednak wraz z użytkowaniem jej moc może słabnąć. Dlatego też zadbajmy o to, aby w odpowiednim czasie ją wymienić.
Sterowanie pracą silnika
Ostatnim elementem niezbędnym do właściwej pracy roweru elektrycznego jest kontroler, czyli wyświetlacz, za pomocą którego regulujemy dostawę energii. Warto wiedzieć, że silnik elektryczny automatycznie uruchamia się w momencie, kiedy rozpoczniemy pedałowanie. Kontroler zbiera w jednym miejscu wszystkie przewody elektryczne i jest połączony z czujnikiem ruchu, z którym tworzy swego rodzaju system wspomagania jazdy. Oznacza to, że silnik dostosowuje pracę do naszych fizycznych możliwości. Jeśli zaczniemy pedałować ciężej i szybciej, silnik zapewni nam większe wsparcie, a jeśli zaczniemy zwalniać i pedałować lżej, silnik również zwolni swoją pracę. Co więcej, możemy sami dopasować tryb jego pracy ustawiając odpowiedni program. Zgodnie z wyborem, silnik będzie wspierał naszą jazdę w sposób niski, średni lub wysoki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana