taniec na rurze

Na czym polega taniec na rurze?

Taniec na rurze to dyscyplina kobiecego sportu od lat wzbudzająca zafascynowanie wśród mężczyzn. Okazuje się jednak, że pole dance jest również niezwykle atrakcyjną aktywnością dla kobiet, jako forma ćwiczeń fizycznych, pracy nad świadomością własnego ciała i podniesieniem samooceny. Zanim ulegnie się stereotypowym ocenom, warto dowiedzieć się, na czym tak właściwie polega taniec na rurze i jak się przygotować do rozpoczęcia tej aktywności.

Wymagające treningi

Niewiele osób wie, że taniec na rurze wywodzi się od tradycyjnego indyjskiego sportu zwanego mallakhamb, co w wolnym tłumaczeniu oznacza zapaśnika na rurze. Określenie to dobrze odzwierciedla, na czym polega ten trudny sport. Tancerz wykonuje w powietrzu różne pozycje łączone z chwytami zapaśniczymi przy użyciu pionowego drążka. Trzeba podkreślić, że w 2017 roku pole dance został oficjalnie wpisany na listę dyscyplin sportowych. Tak, jak w przypadku innych sportów, rozmiar sukcesu zależy od wysiłku włożonego w treningi, które nie należą do najłatwiejszych. Oprócz oczekiwanych zakwasów i bólu mięśni, trenujący muszą być przygotowani na liczne siniaki będące efektami ubocznymi częstych kontaktów ciała z metalową rurką. Odpowiednie wchodzenie w poszczególne figury wymaga regularnego praktykowania stretchingu, czyli rozciągania mięśni. Gdyby tego było mało, po przyzwyczajeniu ciała do odpowiedniego wysiłku fizycznego, opanowaniu kontaktu z drążkiem i nauczeniu się często skomplikowanych figur, trzeba jeszcze odpowiednio połączyć swoje ruchy z muzyką.

Ekspert z ekskluzywnego warszawskiego klubu nocnego Hustler Gentlemen’s Club wyjaśnia: „Należy pamiętać, że pole dance to bardzo wymagający rodzaj tańca. Nasze tancerki ćwiczą godzinami, aby za każdym razem stanąć na wysokości zadania i pokazać najwyższej jakości show, które zachwyci oglądających, ale będzie również bezpieczne. Niektóre akrobacje odbywają się na znacznych wysokościach, niejednokrotnie w pozycji do góry nogami”.

Korzyści dla ciała i ducha

Regularnie uprawiany taniec na rurze owocuje wieloma pozytywnymi zmianami. Efekty dotyczą zarówno sfery fizycznej, jak i psychicznej. Pole dance z pewnością poprawia kondycję, zwiększa siłę poszczególnych mięśni oraz pomaga w modelowaniu sylwetki. Tancerki wyróżniają się także doskonałą koordynacją i opanowaniem równowagi. Rzadko podkreśla się również pozytywny wpływ tańca na kręgosłup, za sprawą ćwiczeń wzmacniających mięśnie znajdujące się najbliżej kręgów. Pole dance działa korzystnie także na samoocenę. Nauka wykorzystywania zmysłowych ruchów pomaga w odkrywaniu własnej kobiecości, umiejętności poruszania się z wdziękiem i gracją.

Materiał partnera