Artykuł sponsorowany

7 rzeczy, których NIE wiedziałeś o Facebooku

7 rzeczy, których NIE wiedziałeś o Facebooku

Chociaż popularny serwis społecznościowy Facebook startował w 2004 roku jako portal przeznaczony dla osób studiujących na uczelni Harvarda, to w kilka lat stał się największym serwisem społecznościowym zrzeszającym ludzi z całego świata. W 2017 roku liczba użytkowników wynosiła prawie 2 miliardy, jednak niewiele osób poznało najciekawsze fakty o samym serwisie.

Początki giganta

Na Smartix.pl można znaleźć różne informacje dotyczące Facebooka, jednak dzisiaj skupimy się na jego początkach. Jego główny twórca Mark Zuckerberg miał 20 lat w momencie tworzenia pierwszej wersji strony. Została ona zaprojektowana z myślą o studentach Harvardu i już w dniu premiery zapisało się do niej 2/3 uczniów. Dzisiaj, dzięki temu wynalazkowi, autor strony znajduje się wysoko w rankingu najbogatszych ludzi na świecie. Wartość rynkowa Facebooka w 2017 roku wynosiła 61,9 miliardów dolarów! Pierwsza wersja popularnego serwisu nosiła nazwę TheFacebook, a wprowadzane na bieżąco unowocześnienia sprawiały, że portal szybko się rozrastał i zyskiwał kolejnych miłośników.

Ciekawostki, o których nie miałeś pojęcia

Na podstawie informacji uzyskanych przez Smartix.pl przygotowaliśmy listę 7 najciekawszych informacji, o których wie niewiele osób.

  1. Więcej odwiedzin użytkowników od Facebooka ma tylko wyszukiwarka Google.
  2. Serwis produkuje własne programy telewizyjne i transmitujące wydarzenia z dziedziny sportu.
  3. Pradziadkowie Marka Zuckerberga pochodzili między innymi z Polski.
  4. Facebook jest utrzymany w kolorze niebieskim, ponieważ jego założyciel jest daltonistą, a ten kolor widzi najwyraźniej.
  5. Około 20 procent wszystkich zrobionych na świecie zdjęć w końcu trafi na Facebooka.
  6. W każdej sekundzie dnia na Facebooka dodawanych jest ponad czterdzieści jeden tysięcy postów.
  7. Badacze twierdzą, że w ciągu pięćdziesięciu lat liczba użytkowników, którzy zmarli, przekroczy liczbę żywych. Z tego względu serwis udostępnił opcję „in memoriam”, dzięki czemu po śmierci użytkownika konto zostaje trwale usunięte.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.