Które części autobusowe zużywają się najszybciej?
Autobusy poddawane są nieustannej eksploatacji. Bardzo często pokonują duże ilości kilometrów z dużym obciążeniem – przeznaczone są do przewozu osób. Intensywne użytkowanie pojazdu niesie za sobą naturalny proces zużycia się części oraz ich okresowej wymiany. Ważne jest, aby nie ulegały one niespodziewanym usterkom, ponieważ spowoduje to nie tylko przestoje na trasie, ale również stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów i ruchu drogowego. Jakie części autobusowe psują się najczęściej?
Najczęstsze awarie autobusów
Częścią autobusową, która ulega najszybszemu zużywaniu się jest sprzęgło. To element, który wytrzymuje określony przebieg, po przekroczeniu którego pojawiają się pierwsze objawy zużycia. Sprzęgło pełni bardzo trudne zadanie zwłaszcza, jeśli jest intensywnie eksploatowane. Częste manewry, ruszanie, podjazdy pod górkę na półsprzęgle sprzyjają szybszemu zużywaniu się. Pierwszy sygnał świadczący o tym, że sprzęgło nie pracuje prawidłowo to przede wszystkim hałas. Jeśli jest on na tyle głośny, że wyraźnie można odróżnić ten dźwięk od pracy silnika, to jest to powód do niepokoju.
Inną częścią autobusową, która powinna być zawsze sprawna jest retarder. To bardzo ważne urządzenie, które pomaga w wytracaniu prędkości pojazdu. Zamontowany jest pomiędzy skrzynią biegów oraz kołami napędzającymi autobus. Retarder bardzo często ulega przegrzaniu pod wpływem dużych upałów. Należy więc mieć to zawsze na uwadze przed przystąpieniem do jazdy latem.
Podczas upalnych dni bardzo ważna jest również sprawna klimatyzacja, która często się zużywa. Układ klimatyzacji w znaczący sposób wpływa na komfort jazdy kierowcy oraz pasażerów. Jeśli klimatyzacja pracuje na zmniejszonej wydajności lub zaczyna wydawać niepokojące dźwięki, jest to sygnał, że warto udać się do serwisu.
Dlaczego warto serwisować autobus?
Autobusy to pojazdy służące do przewozu ludzi, które muszą gwarantować odpowiedni komfort podczas jazdy. Bardzo ważne jest więc, aby regularnie dokonywać przeglądów pojazdów, najlepiej dwa razy w ciągu roku. W przypadku awarii, które już wystąpiły, warto oddać autobus do profesjonalnej firmy świadczącej usługi serwisowe.
Jak mówi pracownik firmy Bus – Service oferującej serwis autokarów: Autobusy to pojazdy, które równie często borykają się z problemami blacharskimi, jak i awariami konkretnych, pojedynczych części. Najczęściej usterkom ulega kratownica pojazdu oraz poszycie. Równie często spotyka się także problemy z lakierem autokarów. Zarysowania oraz odpryski to usterki, które prędzej czy później dotyczyć będą każdego pojazdu.
W przypadku zużycia się jakiejkolwiek z części autobusowych lub wystąpienia awarii zaleca się skorzystanie z profesjonalnych zakładów serwisowych. Doświadczeni pracownicy oraz najwyższej jakości sprzęt to gwarancja fachowo wykonanej naprawy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana