Awaria samochodu

Kiedy warto wezwać pomoc drogową? 

Co zrobić, kiedy Twój samochód uległ awarii podczas jazdy? Czy należy od razu wezwać pomoc drogową? Wielu kierowców zadaje sobie to nurtujące pytanie. Jedni bez zastanowienia sięgają po telefon, inni na własną rękę próbują pozbyć się usterki. W niektórych przypadkach wezwanie pomocy jest niezbędne. Jakie to sytuacje? Kiedy warto skorzystać z tej opcji? 

Jakie są najczęstsze awarie na drodze? 

Awarie na drodze zawsze są dużym zaskoczeniem dla kierowców. Zwłaszcza jeśli auto działało wcześniej bez żadnych zarzutów. Problemy z samochodem wiążą się z wydatkami i dużym stresem dla prowadzącego pojazd oraz dla pasażerów. Awarie pojawiają się czasem w najmniej spodziewanym momencie. Część z nich wymaga wezwania pomocy drogowej. Do najczęstszych problemów z pojazdem można zaliczyć:

  • przebitą oponę, 
  • awarię układu hamulcowego, 
  • awarię układu elektrycznego, 
  • awarię silnika, 
  • usterki sprzęgła. 

W wielu przypadkach kierowca nie jest w stanie poradzić sobie sam. Samodzielne próby naprawy mogą tylko pogorszyć sytuację. 

Kiedy wezwać pomoc drogową? 

– Poważne awarie niezwłocznie wymagają  wezwania fachowców. Przed wykonaniem telefonu należy zabezpieczyć auto w możliwie jak najlepszy sposób, aby nie wstrzymywać ruchu i nie spowodować poważnej kolizji. Następną czynnością jest sprawdzenie przyczyny awarii, o ile jest to możliwe. Niektóre z nich można usunąć samodzielnie, a inne wymagają specjalistycznej pomocy — informuje przedstawiciel firmy Spoko Pomoc Drogowa, Kasacją Pojazdów

Pracownicy pomocy drogowej wyposażeni są w niezbędny do usuwania awarii sprzęt. Dzięki temu można mieć pewność, że pomoc będzie udzielona profesjonalnie, a samochód nie ulegnie większej awarii. 

Usterki układu hamulcowego najlepiej jak najszybciej zgłosić fachowcom. W takim przypadku auto nie powinno być holowane przez inne, ponieważ może doprowadzić to do wypadku. Pomoc drogową należy wezwać także, kiedy pojawią się problemy z układem napędowym. Firma zajmująca się usuwaniem awarii zapewnia transport samochodu, jeśli naprawa jest bardziej wymagająca i nie może odbyć się na miejscu. 

Zdarzają się również sytuację, kiedy wezwanie pomocy drogowej nie jest konieczne. W większości przypadków jest to ostateczność. Z niektórymi awariami kierowca może poradzić sobie sam, ponieważ nie wymagają ani specjalistycznej wiedzy, ani sprzętu. Dotyczą one, na przykład przebite opony czy konieczności uzupełnienia oleju. Warto jednak pamiętać o bezpieczeństwie podczas naprawy. Producent dołącza do samochodu instrukcję oraz kartę gwarancyjną, w których można znaleźć istotne podczas naprawy wskazówki. 

Materiał partnera