Jak przebiega proces oklejania samochodu folią?
Popularną formą metamorfozy samochodu jest oklejenie go folią. Nie trzeba ingerować w fabryczny lakier, nowa powłoka dodatkowo chroni powierzchnię. Po usunięciu folii samochód wygląda jak nowy, a zabiegi pielęgnacyjne nie pozostawiają na nim śladów czy rys. Wydatek, jaki ponosi się w związku z pokryciem auta folią, ponadto zwraca się przy odsprzedaży pojazdu, którego nadwozie zachowuje się w świetnym stanie.
Odpowiednie materiały i narzędzia
Oklejanie samochodu rozpoczyna się od opracowania projektu, wyboru folii (matowej, błyszczącej, carbon) i narzędzi, które usprawnią cały proces. Prawidłową aplikację folii zapewni rakla z filcem, dzięki której możliwe będzie usunięcie pęcherzyków powietrza spod jej warstwy. Z kolei opalarka rozgrzeje folię, dzięki czemu będzie można ją łatwo naciągać i formować. Na kolejnych etapach potrzebne będą również ostre nożyki oraz taśma klejąca, które ułatwią przycięcie i utrzymanie folii w odpowiedniej pozycji.
Przygotowanie samochodu
Przed przystąpieniem do pracy należy zdemontować wszystkie wystające elementy. Konieczne jest zdjęcie klamek, anten, reflektorów, kierunkowskazów, a nawet zderzaków, które zostaną oklejone oddzielnie. Ważną czynnością jest oczyszczenie powierzchni i usunięcie wilgoci. Samochód powinien zostać umyty, odtłuszczony i osuszony, by na lakierze nie pozostały drobinki kurzu i wody (zmniejszają one przyczepność folii).
Ważne jest zmierzenie poszczególnych elementów samochodu, by precyzyjnie wyciąć i dopasować do nich kawałki folii. Docinanie wykonuje się specjalnymi nożykami, z zachowaniem niezbędnego marginesu (zapasu). W firmie Przyciemnianie Szyb Samochodowych dba się ponadto o odpowiednią temperaturę pomieszczenia, w którym będzie miało miejsce oklejanie. Powinna ona wynosić od 21 do 23°C.
Nagrzewanie oraz aplikacja folii
Oklejanie samochodu folią wymaga zastosowania taśmy klejącej, która przytrzyma ją we właściwym ułożeniu na wybranym elemencie. Podgrzana opalarką folia zyskuje na rozciągliwości, dzięki czemu jest ona łatwiejsza w dopasowaniu do wszelkich krzywizn i zagięć. Na tym etapie konieczne jest również usuwanie pęcherzyków powietrza raklą, co zapobiegnie powstawaniu nieestetycznych bąbli. Opalarkę wykorzystuje się również na etapie wykańczania, w doklejaniu folii na brzegach elementów.
Gdy folia znajduje się już na samochodzie, ogrzewa się ją do temperatury 100°C, co aktywuje specjalny klej i utrwala nową powłokę. Konieczne jest pozostawienie samochodu przez 24 godziny w pomieszczeniu, by uzyskać oczekiwany efekt.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana