barierki u-11a szczeblinkowe

Czym są barierki u-11a szczeblinkowe?

Barierki u-11 a szczeblinkowe montuje się w celu odgrodzenia chodnika od jezdni. Mogą być przykręcane lub obetonowywane. Zapobiegają przekraczaniu ulicy w niewłaściwych miejscach i mogą być używane także do zabezpieczania imprez masowych. Bariera U-11 a wykonywana jest z ocynkowanej stali i malowana proszkowo. Dzięki odporności na czynniki zewnętrzne zachowuje nienaganny wygląd przez wiele lat.

Jak wyglądają barierki u-11 a szczeblinkowe?

Bariery u-11 a najczęściej mają długość 150 cm lub 200 cm. Poszczególne modele mogą różnić się od siebie średnicą rur i kolorystyką, na które wpływają potrzeby użytkowe inwestora. Ich cechą charakterystyczną są wypełnienia z gęstych szczebelek, które mają zapobiegać przedostawaniu się pod barierką przechodniów na jezdnię. Rozstaw prętów nie przekracza 14 cm. Bariery stosuje się na wysokości 0,5 m od podłoża. Ich wysokość całkowita wynosi 150 cm, a po montażu zostaje 110 cm.

Wykonawcy oznakowania drogowego z firmy Znak Big podkreślają, że wielkość i kolorystyka barierek u-11 a powinna być dokładnie dopasowana do terenu, na którym będą montowane. Przy jezdniach najczęściej wybierany jest biały kolor balustrad z czerwonymi pasami, a kontrastowa kolorystyka ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu.

Gdzie stosuje się barierki u-11 a?

Barierki szczeblinkowe u-11 a montowane są na mostach i wiaduktach w celu wydzielenia strefy ruchu dla pieszych i rowerzystów. Służą także do zabezpieczania wejść do podziemi oraz jako balustrada na pochylniach, co ma pomóc osobom starszym w poruszaniu się. Szczeblinki mogą pełnić funkcję barier na przepustach, gdzie wymagane jest zabezpieczenie, jeśli różnica wysokości pobocza i cieku wodnego przekracza 1,8 m. Znajdują również zastosowanie jako bariery ochronne, odgraniczające dostęp do stref niebezpiecznych lub terenów, na których odbywa się impreza masowa. Mogą także z powodzeniem pełnić funkcję zabezpieczenia obszaru pracy maszyn przed wtargnięciem osób postronnych, co ma zminimalizować ryzyko wypadku.

Szczeblinki u-11 a montowane są także na parkingach w celu wyznaczenia ciągów komunikacyjnych oraz odgrodzenia placów przeznaczonych na postoje płatne od darmowych miejsc. Doskonale sprawdzają się do wyznaczania stref i obszarów wyłączonych z ruchu pojazdów, a także na placach przeznaczonych do nauki jazdy. Barierki u-11 a spotykane są także w pobliżu szkół i przedszkoli, zwłaszcza w pobliżu wejścia na teren szkolny. Dzięki zabezpieczeniom chodnika od jezdni minimalizowane jest ryzyko wtargnięcia dzieci na jezdnię w miejscach niedozwolonych.

Materiał partnera