Co wskazuje konieczność regeneracji lub naprawy przekładni kierowniczej?
Przekładnia kierownicza to element pojazdu, który psuje się dosyć często, lecz bardzo powoli. Czasem nawet trudno zauważyć jakiekolwiek nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu. Sygnałów awarii przekładni kierowniczej jest wiele. Należy zachować czujność, ponieważ usterki dotyczące tego elementu mogą zagrażać bezpieczeństwu kierowcy i innych uczestników ruchu drogowego.
Po czym poznać, że przekładnia kierownicza się psuje?
W przypadku zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości w funkcjonowaniu przekładni kierowniczej należy jak najszybciej udać się do punktu przeprowadzającego diagnostykę pojazdów. O awarii mogą świadczyć następujące sygnały:
- wycieki płynów,
- kłopot z utrzymaniem kierunku jazdy,
- jałowy ruch kierownicy bez poruszania się kół,
- stukanie w okolicy kół.
Diagnostykę przeprowadza się za pomocą szarpaka hydraulicznego. Niektóre usterki mogą prowadzić do konieczności wymiany elementu, jednak dużo korzystniejsza jest regeneracja przekładni kierowniczej. Sprawne części mogą zostać ponownie wykorzystane, co wpływa na znaczne obniżenie kosztów związanych z naprawą pojazdu. Regeneracja przebiega w kilku etapach. Zanim część znów trafi do eksploatacji, jej sprawność jest kilkakrotnie sprawdzana przez fachowców. Przekładnia po regeneracji jest gotowa do użytku i całkowicie bezpieczna. Jej parametry są zbliżone, a nawet takie same jak nowych części. Zanim zdecydujesz się na wymianę elementu, warto zapytać sprawdzonego mechanika samochodowego czy może podlegać on regeneracji.
Jak wygląda regeneracja przekładni kierowniczej?
Trwałość przekładni kierowniczej zależy między innymi od modelu samochodu. Element ten psuje się nawet w autach z niewielkim przebiegiem kilometrów. Pracownicy firmy Białek Regeneracja z Mielca najpierw demontują przekładnię, a później przystępują do regeneracji poszczególnych części. W celu odkręcenia osłony podwozia i uzyskania łatwego dostępu do przekładni stosuje się podnośnik samochodowy. Po obejrzeniu części mechanik podejmuje decyzję o zakresie regeneracji. Maglownica składa się z wielu elementów, z których każdy musi zostać zdemontowany. Dzięki temu można uniknąć awarii przekładni w przyszłości.
Koszt regeneracji zależy od kilku czynników. Jest to przede wszystkim stopień zużycia części oraz rodzaj przekładni. W cenę usługi należy wyliczyć także oczyszczenie wszystkich elementów maglownicy. Mechanicy zazwyczaj usuwają resztki środków smarnych, farby czy rdzę. Regeneracja może trwać od 24 do 48 godzin, a jej koszt waha się w granicach 500-1000 złotych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana