Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego komisu samochodowego

Cechy dobrego komisu samochodowego

Pozbycie się używanego auta może nastręczyć sporo trudności i wiązać się z dość długim okresem oczekiwania na osobę zainteresowaną kupnem. W takiej sytuacji każdy sprzedający ma do wyboru skorzystanie z propozycji skupu aut za gotówkę, sprzedaż na własną rękę, albo poszukiwanie komisu samochodowego. Osoby, które decydują się na komis, powinny jednak bardzo uważnie wybierać firmę, której powierzą swój pojazd.

Jak pozbyć się używanego auta?

Sprzedaż używanego auta nie zawsze jest łatwa. Na rynku jest dostępna bardzo duża ilość samochodów, zarówno sprowadzanych zza granicy, jak i kupionych od polskich dealerów. Co roku do sprzedaży trafia również pokaźna pula aut poleasingowych. Przy tak znacznej konkurencji pozbycie się używanego auta może być nie lada problemem. Osoby, które stają wobec takiego wyzwania, mogą wybrać zamieszczenie ogłoszenia w jednym z popularnych serwisów, pomagających w sprzedaży różnych przedmiotów, skorzystać z oferty komisu samochodowego albo zdecydować się na udanie się do skupu aut – wyjaśnia specjalista z firmy Auto-Skup Śląsk, która specjalizuje się w obrocie używanymi samochodami.

Każda z opcji związanych z pozbyciem się używanego samochodu charakteryzuje się nieco innymi wadami i zaletami. Stosunkowo najprostsze jest skorzystanie z oferty skupu aut. W takim przypadku wszystkie formalności można załatwić dość szybko. Po uzyskaniu wyceny sprzedający podpisuje dokumenty, zdaje papiery wozu oraz kluczyki, a także przekazuje pojazd, w zamian otrzymując umówioną kwotę. Wielką zaletą takiego rozwiązania jest szybkie tempo działania i pozbycie się samochodu praktycznie od ręki.

Innym często wybieranym rozwiązaniem jest korzystanie z oferty komisu samochodowego. Choć daje to możliwość uzyskania nieco wyższej ceny, to często wymaga znacznie więcej czasu. Wstawiając auto do komisu, nie ma również gwarancji, że znajdzie się na nie nabywca.

Sprzedaż auta w komisie – na co zwrócić uwagę szukając dobrego komisu?

Sprzedaż auta w komisie to metoda często wybierana przez wiele osób. Przekazanie samochodu do komisu wiąże się jednak zawsze z pewnym ryzykiem. Żaden komis nie gwarantuje szybkiej sprzedaży za dobrą cenę, można jednak nieco zwiększyć swoje szanse, uważnie wybierając firmę, z której usług chcemy skorzystać.

Jednym z warunków skutecznej sprzedaży jest znalezienie komisu, który może poszczycić się dobrą lokalizacją oraz rozsądną ilością aut w swej ofercie. Warto pamiętać, że klienci najchętniej wybierają komisy, które są zlokalizowane w dobrych punktach. Powodzeniem cieszą się te lokalizacje, gdzie można stosunkowo łatwo dojechać. Przekazując auto do komisu, trzeba więc rozważyć czy jego położenie gwarantuje dużą liczbę potencjalnych klientów.

Drugim istotnym czynnikiem jest również wielkość komisu. Firmy, które mają bardzo dużą ilość aut, mogą być wprawdzie chętnie odwiedzane przez kupujących, jednak zbyt duża konkurencja na jednym placu nie rokuje szybkiej sprzedaży. Klientowi zawsze łatwiej porównać auta stojące obok, niż te, które stoją w miejscach odległych od siebie. Jeśli nasze auto nie wypada zbyt dobrze w takich porównaniach, w dużym komisie chętni zapewne nie znajdą się szybko.

Przy szukaniu dobrego komisu z całą pewnością musimy sprawdzić, czy mamy do czynienia z solidną i godną zaufania firmą. W przeciwnym razie mogą nas czekać poważne kłopoty, ponieważ pieniędzy nie otrzymujemy w momencie zawarcia transakcji przez klienta tak, jak w przypadku skupu aut, ale dopiero po pewnym czasie. Powinniśmy więc upewnić się, że prowadzący komis działają od dłuższego czasu, a firma jest zarejestrowana i wypłacalna.

Trzeba pamiętać o tym, żeby podczas wstawiania auta do komisu dokładnie przeczytać zawieraną przy tej okazji umowę. Dobre komisy nie muszą stosować w niej żadnych zapisów budzących wątpliwości, a wszystkie informacje są zapisane w sposób prosty i zrozumiały.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.