Artykuł sponsorowany

Przyszłość e-papierosów. Perspektywy i wyzwania

Przyszłość e-papierosów. Perspektywy i wyzwania

Elektroniczny papieros pojawił się dosyć dawno, jednak dopiero na początku XXI wieku zrobił karierę międzynarodową. Taka forma palenia jest zdrowszą alternatywą dla papierosów tradycyjnych. Jest też pomocą w przypadku wyjścia z nałogu nikotynowego. Liczba osób regularnie używających e-papierosa ciągle wzrasta. Jak przedstawia się przyszłość rynku e-papierosów? Czy zaszkodzą mu nowe regulacje prawne?  

Wzrost popularności e-papierosów

E-papieros to trzy części: bateria, kartridż i atomizer. Wewnątrz urządzenia znajduje się liquid, czyli substancja zawierająca między innymi nikotynę. Właśnie dlatego podgrzewanie e-papierosa powoduje jej wchłanianie. Jednak w odróżnieniu od tradycyjnego papierosa, ilość nikotyny można na bieżąco regulować. Najczęstszą procedurą jest stopniowe jej ograniczanie, przez co szybciej wychodzi się z nałogu.

Tak o e-papierosach mówi przedstawiciel sklepu internetowego iVape, który jest dystrybutorem e-papierosów i dodatków do nich: – Papieros elektroniczny jest wyborem zdrowszym niż tradycyjny. Na dodatek pozbawionym tak bardzo szkodliwych substancji smolistych. Rozwiązanie takie jest ogromną pomocą w walce z uzależnieniem nikotynowym. Wszystko dlatego, że istnieje możliwość modyfikacji ilości nikotyny w liquidzie. Odzwyczajanie organizmu od nikotyny można zacząć od normalnej dawki, która jest właściwa dla papierosa i stopniowo ją zmniejszać. Pod koniec pali się e-papierosa z zerową jej ilością.

Coraz więcej osób odzwyczaja się od palenia właśnie tą metoda małych kroków. Szacuje się, że po 2020 roku liczba palących e-papierosy wzrośnie w naszym kraju do 1,5 miliona osób. Oznacza to gwałtowny spadek dochodów koncernów tytoniowych, jak też wpływów z akcyzy. Jednak niezaprzeczalną zaletą będzie poprawa zdrowia społeczeństwa.

Przepisy regulujące rynek e-papierosów

W naszym kraju zaczęła obowiązywać dyrektywa tytoniowa, która traktuje e-papierosy jak wyroby konsumpcyjne objęte odpowiednimi restrykcjami. Mowa tu przede wszystkim o ewentualnych zakazach palenia ich w miejscach publicznych i ograniczeniach wiekowych dla kupujących. Należy też wspomnieć o podatku nie tyle od samego papierosa, tylko od nikotyny występującej w substancji, którą zawiera. Opodatkowanie oznaczałoby niewątpliwie, że cena e-papierosa nie będzie spadać. Taka sytuacja nie zmniejszy sprzedaży papierosów tradycyjnych i efekt zdrowotny w społeczeństwie będzie znikomy.

Niemniej jednak na dziś rynek papierosów elektronicznych prężnie się rozwija, a długoterminowe prognozy są zadowalające. Rozwój tego sektora może przynieść konkretne korzyści w postaci lepszego poziomu zdrowia publicznego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.