Naprawa kserokopiarki. Co warto wiedzieć?
Kserokopiarki to urządzenia wykorzystywane w zasadzie w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od branży. Są cenione za funkcjonalność i efektywne działanie. Niestety z czasem może dochodzić do awarii sprzętu, co powoduje przestoje i opóźnienia w pracy. Co zrobić w takiej sytuacji? W tym artykule wyjaśniamy, co robić w przypadku usterki i jak zapobiec tego typu problematycznym sytuacjom.
Regularne serwisowanie to klucz do utrzymania funkcjonalnego stanowiska pracy
Nigdy nie należy zapominać o regularnym serwisowaniu urządzeń wielofunkcyjnych. Ta pozornie oczywista zasada jest często bagatelizowana. Tymczasem częsta i intensywna eksploatacja kserokopiarek, zwłaszcza w większych firmach, sprawia, że urządzenia szybciej się zużywają i są bardziej narażone na awarie. Warto jest wykonać diagnostykę oraz serwis urządzenia, zanim zapali się czerwona kontrolka, a maszyna przestanie wykonywać żądane prace. Uchroni nas to przed niepotrzebnym stresem, np. w sytuacjach, kiedy ważne wydruki muszą być gotowe „na jutro rano”.
Rozwiązaniem jest zlecenie regularnego oczyszczania i serwisowania maszyn firmie zewnętrznej. Najwygodniejszą opcją będzie podpisanie umowy serwisowej na kserokopiarki. W ramach takiej współpracy ustala się na przykład przeglądy techniczne kserokopiarek w okresach miesięcznych albo trzymiesięcznych.
Jakie są najczęstsze usterki kserokopiarek?
Wszystkie kserokopiarki i biurowe urządzenia wielofunkcyjne są niestety narażone na usterki i awarie. Wynika to z ich naturalnego zużycia w ramach codziennej eksploatacji. Niepokojące objawy mogą obejmować na przykład zacinanie się papieru, brudzenie się kartek, nieresponsywne działanie podzespołów elektronicznych, nadmiernie głośna praca urządzenia itd.
Najczęstsze przyczyny awarii kserokopiarek to:
- nieusunięte elementy zabezpieczające toner,
- zastosowanie niewłaściwych ustawień,
- wadliwy toner (często zamienniki ze złego źródła),
- nieprawidłowe przechowywanie kartridża laserowego,
- wniknięcie do wnętrza urządzenia ciała obcego.
Oczywiście nie wszystkie usterki są poważne. Najczęściej chodzi o krótkotrwałe awarie, którym można łatwo zaradzić. Aby oszczędzić czas i szybko przywrócić urządzenie do pracy, warto skorzystać z usług doświadczonych firm, takich jak Arso.
Czy warto skorzystać z całościowej ochrony serwisowej?
Dla klientów ceniących wygodne i efektywne rozwiązania firmy zajmujące się m.in. obsługą serwisową kserokopiarek opracowano tak zwany Pakiet Pełnej Ochrony Serwisowej. Jest to umowa obejmująca usługi z zakresu serwisowania i naprawy urządzeń wielofunkcyjnych oraz kserokopiarek. Przedsiębiorcy czy osoby odpowiedzialne za zarządzanie sprzętem w danej instytucji mogą jednorazowo zlecić zleceniodawcy okresowe lub jednorazowe działania z tego zakresu na korzystnych warunkach.
Dzięki temu jeden usługodawca jest odpowiedzialny za działanie wszystkich sprzętów biurowych w danej instytucji, placówce czy firmie. Specjaliści zajmują się wówczas okresową kontrolą i konserwacją sprzętu, a w razie potrzeby naprawiają wadliwe urządzenia. Warto rozważyć wdrożenie tego typu rozwiązania, zwłaszcza tam, gdzie ma miejsce intensywna eksploatacja kserokopiarek.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana