Artykuł sponsorowany

Jakie są różnice między kasą a drukarką fiskalną?

Jakie są różnice między kasą a drukarką fiskalną?

Osoba prowadząca działalność gospodarczą, która polega na sprzedaży towarów lub usług, jest zobowiązana do rejestracji transakcji fiskalnych przy pomocy zalegalizowanego urządzenia. Przedsiębiorca ma do wyboru kasę lub drukarkę fiskalną online. Na to, który sprzęt lepiej się sprawdzi, wpływa wiele czynników. Warto też pamiętać, że niedługo większość sprzedawców będzie zobowiązana do rejestracji sprzedaży przy użyciu kas online.

Kasa i drukarka fiskalna online – do czego służą?

Zarówno kasy, jak i drukarki online służą do rejestrowania transakcji sprzedażowych. Obowiązek stosowania urządzeń fiskalnych nakłada na przedsiębiorców ustawa, a za brak fiskalizowania sprzedaży grożą surowe kary finansowe. Celem stosowania maszyn rejestrujących jest prawidłowe naliczanie VAT (z ang. value-added tax), w polskiej wersji nazywanego PTU, czyli podatkiem od towarów i usług.

Każda transakcja musi zostać zarejestrowana przez urządzenie fiskalne lub poprzez wystawienie faktury VAT. Służy to właściwemu rozliczaniu podatku należnego, czyli tego, który przedsiębiorca musi odprowadzić do Skarbu Państwa – wyjaśnia pracownik firmy D&D Serwis.

Organy skarbowe dokładają wszelkich starań, aby ukrócić nieuczciwe praktyki sprzedawców polegające na braku fiskalizacji transakcji. Służą temu m. in. wyrywkowe kontrole sklepów i punktów usługowych przez urzędników. Zaopatrzenie się w kasę lub drukarkę online jest koniecznością, jeśli planujesz rozpoczęcie działalności sprzedażowej.

Kasa oraz drukarka online – czym się od siebie różnią?

Każde z tych urządzeń służy do fiskalizacji transakcji i działa na podobnej zasadzie. Podstawową różnicą jest sposób obsługi. Kasa online może działać jako niezależna jednostka i do jej obsługi sprzedawca nie potrzebuje dodatkowych programów komputerowych, połączenia z innymi akcesoriami czy z Internetem. Zgodnie z prawem jest to w pełni wystraczające urządzenie, aby legalnie rejestrować sprzedaż.

Jeśli kupiłeś nową kasę online, jesteś zobowiązany do wprowadzenia do niej bazy PLU, czyli zaprogramowania informacji o wszystkich typach towarów lub usług, których sprzedaż będzie rejestrowana. Najważniejszą informacją z punktu widzenia organów skarbowych jest przypisanie właściwej wartości podatku VAT do danego produktu. Kasy online występują w szerokiej gamie modeli – od niewielkich, podręcznych urządzeń, do dużych, bardziej skomplikowanych w obsłudze.

Drukarki fiskalne online służą temu samemu celowi, jednak do ich funkcjonowania niezbędne jest połączenie z systemem komputerowym. Rejestracja sprzedaży odbywa się w komputerze, a drukarka online jest urządzeniem, które służy jedynie do wygenerowania paragonu. Jest to korzystne rozwiązanie w przypadku dużych przedsiębiorstw, których baza produktów jest bardzo obszerna.

Warto wspomnieć, że zgodnie z ostatnimi zmianami ustawowymi na kolejne grupy przedsiębiorców będzie nakładany obowiązek stosowania kas online. Są to urządzenia, które przekazują informacje o zarejestrowanych transakcjach bezpośrednio do organów podatkowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.