Artykuł sponsorowany

Jak dobrać oświetlenie do magazynu?

Jak dobrać oświetlenie do magazynu?
Okazuje się, że dobór odpowiedniego systemu oświetlenia w magazynie ma ogromne znaczenie z uwagi na koszty eksploatacji. W tym przypadku znaczenie ma nie tylko sama moc żarówek. Na jakie elementy należy więc zwrócić uwagę, wybierając oświetlenie do magazynu? Co trzeba wiedzieć przez podjęciem decyzji w tym zakresie? Sprawa wbrew pozorom jest dość skomplikowana.

Niezawodność

W magazynach, w których pracuje się w systemie wielozmianowym, ogromne znaczenie ma trwałość i niezawodność elementów systemu oświetleniowego. W tym przypadku każda usterka może skutkować przestojem w pracy i generować spore straty. W obiektach bardzo wysokich źródłem dodatkowych kosztów jest także złożoność procesu wymiany czy naprawy lamp, są one bowiem trudno dostępne. Dlatego już na etapie projektowania należy się upewnić, czy proponowane rozwiązania nie będą wymagały zbyt częstych interwencji tego rodzaju. Jakie elementy są więc w tej sytuacji najważniejsze? Jak odpowiednio dobrać lampy do magazynu?

Wartość L

Bardzo ważnym parametrem w przypadku oświetlenia jest wartość L, czyli strumień świetlny, jaki oprawa emituje po tym, gdy minie podany przez producenta czas pracy. Na przykład oprawa o L80 i żywotności na poziomie 85 000 roboczogodzin i strumieniu świetlnym 4500 lm po upływie wskazanego czasu emitują strumień świetlny na poziomie minimum 3600 lm. Z kolei wartość B mówi o tym, jaki odsetek diod będzie świecić poniżej wartości L po upływie podanego czasu. Wartość B10 oznacza, że po 85 000 roboczogodzinach 10% źródeł światła danej oprawy może świecić z mniejszą niż 80% skutecznością. Pozostaje jeszcze parametr C, który określa, ile procent opraw ulega awarii przed upływem zadeklarowanej przez producenta żywotności.

Żywotność

Parametry L i B pozwalają projektantom już na samym początku uwzględnić spadek strumienia światła. Eksperci i producenci oświetlenia, tacy jak np. firma Lediko sugerują, że aby zagwarantować sobie bezproblemową eksploatację oświetlenia przemysłowego i to bez konieczności nadmiernego zawyżania wejściowego natężenia światła, należy stosować oprawy o żywotności rzędu około 100 000 roboczogodzin i parametrach L80 i B10 lub jeszcze lepszych. W przypadku magazynów pod uwagę powinno się wziąć także czynniki mające związek z warunkami, w jakich oprawy funkcjonują. W obiektach o podwyższonej temperaturze oświetlenie wymaga na ogół częstszej wymiany czy napraw. Z kolei w magazynach o podwyższonych poziomie wilgoci należy zastosować lampy z wysoką klasą szczelności.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.