Artykuł sponsorowany

Zakup bramy do garażu. Na co zwrócić uwagę?

Zakup bramy do garażu. Na co zwrócić uwagę?

Jeśli mieszkamy w domu i poruszamy się samochodem, elementem obowiązkowym w budynku jest brama garażowa. Poza przeznaczaniem mieszkalnym, wiele budynków przemysłowych posiada bramy garażowe, umożliwiające wjazd różnego rodzaju pojazdom. Wybór bramy garażowej nie jest wbrew pozorom łatwym zadaniem. W poniższym artykule postaramy się podpowiedzieć, na co zwrócić uwagę wybierając bramę do garażu.

Projekt garażu, kształt podjazdu i pomiar garażu

W projekcie garażu mamy uwzględnioną ilość stanowisk. W przypadku dwustanowiskowego garażu mamy do wyboru jedną szeroką bramę bądź dwie mniejsze. Projekt zawiera też wysokość otworu wjazdowego, wysokość garażu oraz kształt zwieńczenia. Na etapie samego projektu warto podjąć już decyzję o sposobie otwierania bramy. Kolejna kwestia to podjazd. Jeżeli budynek jest już wybudowany, należy zmierzyć ilość miejsca, jaką zajmie auto na podjeździe. Jeśli w bramie nie ma napędu, należy zabezpieczyć 60-80 centymetrów na podejście do bramy. Nie zawsze dysponujemy odpowiednią ilością miejsca, dlatego warto zwrócić uwagę na modele segmentowe i bramy rolowane, które od razu unoszą się ku górze i nie potrzebujemy do ich montażu dodatkowego miejsca na podjeździe. Następnym krokiem jest pomiar garażu – należy dokładnie sprawdzić wymiary wjazdu, czyli wysokość, szerokość oraz pozostałą ilość miejsca do sufitu i ścian. Jeśli nie masz jeszcze ukończonej podłogi w garażu pamiętaj, że podniesie się ona o kilka centymetrów.

Parametry bramy garażowej

Znając już rodzaj bramy, która zawita w naszym domu czy firmie, czas zdecydować o jej istotnych parametrach. Jak wiadomo, brama garażowa ma zadanie przede wszystkim zabezpieczyć nasz samochód przed kradzieżą. Bardzo doświadczona grupa złodziei będzie w stanie ją rozbroić, ale zajmie jej to bardzo dużo czasu, więc firma ochroniarska strzegąca budynku zdąży dotrzeć z interwencją. Kolejnym, równie istotnym parametrem jest izolacyjność cieplna, określana jako „współczynnik U”. Brama garażowa może być ocieplona lub nie (bramy uchylne). Ciepłe profile bram posiadają w środku materiał termoizolacyjny, którym jest najczęściej pianka poliuretanowa. Jasnym jest, że brama z ociepleniem będzie jednorazowo wyższym kosztem, jednak warto zdecydować się na takie rozwiązanie, bo w perspektywie czasu pozwoli nam to zaoszczędzić na ogrzewaniu.

Wybór rodzaju bramy, napęd, wzornictwo

Bramy z wbudowanym napędem to ogromna wygoda. Doceniamy je przede wszystkim w okresie jesienno-zimowym, gdy możemy wjechać do naszego garażu bez wychodzenia na dwór. Warto napęd do bramy kupić od razu z samą bramą i usługą montażową, ponieważ otrzymujemy kompleksową usługę i właściwie dobrany produkt do naszych oczekiwań. Poza napędem, należy zdecydować o kwestiach stricte estetycznych, wpływających na finalny wygląd bramy garażowej. Wybrać więc musimy kolor, wzór przetłoczeń i sposób wykończenia powierzchni. U doświadczonych producentów, takich jak Bow-Max, znajdziemy najpopularniejsze rodzaje bram do domów prywatnych – bramy rolowane i segmentowe, a także bramy przemysłowe stanowiące zabezpieczenie różnego rodzaju budynków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.