Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobrą kawę ziarnistą?

Jak wybrać dobrą kawę ziarnistą?

Aby przygotować perfekcyjne espresso, czyli podstawę napojów przygotowywanych na bazie ziaren kawowca, trzeba dysponować nie tylko odpowiednią techniką i wysokiej jakości sprzętem, ale też – czy wręcz przede wszystkim – dobrą kawą. Powinna być to kawa ziarnista, czyli taka, którą przed zaparzeniem zmielimy. Na co zwrócić uwagę przy zakupie kawy ziarnistej, aby przygotowany z niej napój zachwycał smakiem i aromatem?

Po pierwsze – odpowiedni gatunek

Podstawowym kryterium wyboru kawy jest jej gatunek, związany z lokalizacją plantacji i rodzajem uprawianych tam ziaren. Wyróżniamy tu dwa podstawowe gatunki, mianowicie arabikę i robustę. Pierwszy rodzaj, czyli arabika to wyjątkowy aromat i smak łączący w sobie lekką kwasowość z delikatnymi nutami kakao, orzecha i czekolady. Robusta to natomiast wyższe stężenie kofeiny i bardziej zdecydowany smak goryczki, wręcz nieco ostry, ziemisty i korzenny. Na rynku dostępne są również mieszanki tych gatunków, które cenione są ze względu na wyważone aromaty, delikatne właściwości pobudzające i możliwość uzyskania jedwabistej crema, czyli pianki.

Po drugie - palenie

Samo pochodzenie ziaren kawowca to jednak nie wszystko, ponieważ na jakość, smak i aromat kawy wpływa również proces obróbki ziaren, w tym stosowanych metod uprawy, suszenia, a przede wszystkim palenia. Ten właśnie etap jest kluczowy dla końcowego efektu, jaki uzyskamy po zaparzeniu espresso z danej kawy ziarnistej.

Wyróżniamy tu trzy podstawowe stopnie wypalenia, a mianowicie jasne, gdzie kawa charakteryzuje się największym stopniem kwasowości, palenie średnie, dzięki któremu ziarna lekko brązowieją i zyskują charakterystyczną, delikatną goryczkę z czekoladowymi nutami oraz palenie ciemne – tu ziarna są bardzo ciemne, z obniżoną zawartością kofeiny. - Wymienia ekspert reprezentujący firmę Caffe Team.

Co jeszcze?

Na jakie inne kwestie warto zwrócić uwagę przy wyborze kawy ziarnistej? Nie bez znaczenia jest... opakowanie kawy. Powinno być ono hermetyczne, by zapewniać świeżość ziaren. Musi również zawierać szczegółowe informacje na temat gatunku, stopnia i terminu wypalenia oraz pochodzenia ziaren kawowca. Na szczególną uwagę zasługują kawy organiczne i pochodzące z ekologicznych plantacji stosujących naturalne metody uprawy oraz przetwarzania ziaren, które pozbawione są chemicznych dodatków w postaci nawozów czy pestycydów. Koniecznie zwróćmy również uwagę na stopień zawartości kofeiny. Jak więc się okazuje, wybór dobrej kawy ziarnistej do biura, domu czy gastronomii jest bardziej złożony, niż mogłoby się  to wydawać, ale przemyślany zakup pozwoli osiągnąć doskonałe rezultaty w postaci przepysznej, aromatycznej filiżanki espresso.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.