Artykuł sponsorowany

Co to znaczy, że folia jest perforowana?

Co to znaczy, że folia jest perforowana?

Opakowanie produktu to pierwsza rzecz, z jaką spotyka się konsument. Różnią się one między sobą zarówno wyglądem, wielkością, jak i materiałem, z którego są wykonane. Przykładem uniwersalnego i praktycznego opakowania może być na przykład folia perforowana. Jest to produkt ceniony w wielu przedsiębiorstwach, gospodarstwach rolnych oraz gospodarstwach domowych. Podpowiadamy, jakie właściwości ma folia perforowana i gdzie znajduje zastosowanie.

Czym jest folia perforowana?

Folia perforowana to produkt wytwarzany z tworzywa sztucznego. Jej grubość zazwyczaj nie przekracza 2 mm. Folie te mogą być jedno- lub dwuwarstwowe, z perforacją całościową lub częściową. Na rynku dostępne są także folie z mikroperforacją, o przepuszczalności odpowiedniej dla danego produktu. Mikroperforacja to nic innego jak ułożone segmentami malutkie otworki, które pozwalają folii oddychać. Wpływa to na poprawę gospodarki wodnej i umożliwia swobodny dopływ powietrza. Mikroperforacje w folii można wykonać na kilka sposobów, tj. laserowo, gdzie otwory wykonywane są za pomocą specjalnych laserów, na gorąco – otwory wykonywane są za pomocą nagrzanych igieł, które wypalają materiał, oraz na zimno, gdzie mikroperforacja z otworami uzyskiwana jest przez przewinięcie folii na wale perforującym.

Jak zauważa przedstawiciel firmy KaGenFol z Krakowa, który jest producentem folii opakowaniowej i termokurczliwej:

opakowania foliowe perforowane mają na celu odprowadzić nadmiar wilgoci, przy minimalnym dostępie powietrza z zewnątrz, co sprawia, że zapakowany produkt pozostanie dłużej świeży. Perforacja chroni przed zbyt szybkim wysuszeniem produktu, a jednocześnie umożliwia ulatnianie się pary wodnej. Brak perforacji w folii spowodowałby rozwój pleśni na nawilgoconej powierzchni.

Warto dodać, że dużą zaletą folii perforowanej jest jej wodoodporność, możliwość barwienia na dowolny kolor oraz wykonania na niej dowolnych nadruków.

Gdzie znajduje zastosowanie?

Folia perforowana to produkt bardzo uniwersalny, dlatego znajduje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu i usług. Najczęściej wykorzystywana jest:

  • w branży spożywczej - do pakowania świeżego, gorącego pieczywa, suszonych kiełbas i niektórych warzyw. Mikroperforacja umożliwia oddychanie, co sprawia, że produkt nie paruje od wewnątrz i się nie psuje,
  • do pakowania tekstyliów – folia perforowana idealne sprawdza się do pakowania odzieży i pościeli w pralniach obsługujących hotele, restauracje, czy szpitale. Może ona służyć, jako ochrona dla przewożonych towarów. Dzięki przepuszczalności światła i powietrza nie gromadzą się bakterie w zapakowanym produkcie,
  • do uprawy i okrywania roślin wczesno-wiosennych. Folia chroni je przed gruntownymi przymrozkami, wiatrem, a nawet przed upałem i promieniami UV. Dzięki niej rośliny mają optymalną temperaturę. Otwory w folii pozwalają roślinie swobodnie oddychać i następuje lepsza wymiana pary wodnej, co zdecydowanie poprawia całą gospodarkę wodną i sprawia, że rośliny szybciej rosną, a plony są dużo większe,
  • w reklamie - folia perforowana przepuszcza światło i powietrze, przez co jest idealnym materiałem do oklejania powierzchni witryn sklepowych, samochodów, autobusów, tramwajów i innych szklanych powierzchni. Dodatkowo, na folii możliwe jest wydrukowanie dowolnej grafiki.

Największą zaletą folii perforowanych jest ich powierzchnia oraz otwory, które się w niej znajdują. To właśnie one pozwalają na przepuszczanie światła, co pozwala na zastosowanie produktu w tak wielu dziedzinach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.