5 cech dobrego stołu biurowego
Meble biurowe to elementy wyposażenia, które wpływają nie tylko na wygodę, ale także na efektywność i jakość pracy pracownika biurowego. Z tego względu ich wybór powinien zostać racjonalnie przemyślany. Nie jest to jednak łatwe ze względu na mnogość aspektów, które należy wziąć pod uwagę. Podpowiadamy, jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry stół biurowy.
Odpowiednia wysokość i możliwość regulacji
Jedną z najważniejszych kwestii, o której należy pamiętać przy wyborze stołu biurowego, jest jego wysokość. Powinna być dostosowana nie tylko do indywidualnych preferencji, ale także potrzeb i wzrostu pracowników.
Jak podkreśla ekspert reprezentujący salon meblowy OmegaOffice: Wysokość stołu biurowego powinna wynosić od 70 do 75 cm, ponieważ biurko będzie nie tylko spełniać swoje zadanie, ale także pomoże zwiększyć wydajność pracy. Wysokość ta sprawi, że pracownik nie będzie musiał zginać kręgosłupa w nienaturalny sposób.
Innym istotnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę wybierając stół do biura jest możliwość regulacji. Nowoczesne modele stołów biurowych pozwalają dostosować wysokość blatu do jego użytkowników, co zapewnia wygodę także wysokim i niskim pracownikom. Jest to rozwiązanie umożliwiające stworzenie ergonomicznego środowiska pracy.
Dopasowanie do wystroju biura i trwałość materiałów
W związku z tym, że przestrzeń biurowa jest często także miejscem licznych spotkań z klientami lub kontrahentami, stół biurowy powinien być dopasowany do wystroju pomieszczenia. Pomoże to w uniknięciu sytuacji, w której będzie elementem rozpraszającym uczestników spotkania.
Ważnym aspektem jest także materiał, z którego jest stworzony. Stoły biurowe powinny być wizytówką firmy, a co za tym idzie - nie powinny być podatne na uszkodzenia mechaniczne. Trwałość materiału może zapewnić wybór modeli z drewna bukowego lub dębowego, a także tych z metalu oraz tworzyw sztucznych. Metal jest materiałem cechującym się bogatą gamą kolorystyczną i trwałością. Z kolei drewno jest ponadczasowe i odporne na uszkodzenia. Jedynie trwałe surowce są w stanie zapewnić długoletnie użytkowanie stołu.
Funkcjonalność
Ostatnim elementem jest funkcjonalność stołu, którą umożliwia zarówno powiększenie powierzchni użytkowej, dzięki zastosowaniu mechanizmu rozkładającego stół, jak i dołączenie do niego innych elementów. Funkcja rozłożenia blatu może być szczególnie przydatna, jeśli w danym biurze przeprowadzane są kursy bądź szkolenia dla większej grupy osób lub w momencie, gdy na spotkaniu pojawią się niespodziewani goście.
Warto także zainwestować w kółka jezdne, które pozwolą na swobodne przesuwanie mebla, co zapewni większą mobilność stołu biurowego. Kolejnymi istotnymi dodatkami są stałe gniazda sieciowe, organizery do kabli oraz specjalnie otwory wykrojone w blacie pozwalające na łatwe podłączenie sprzętu elektronicznego do źródła prądu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana