Artykuł sponsorowany

System rejestracji pacjentów - jak wybrać odpowiedni?

System rejestracji pacjentów - jak wybrać odpowiedni?

Każdego dnia, przez recepcje medyczne przewijają się tysiące petentów i pacjentów. W jaki sposób ich obsługiwać, i jak ułożyć pracę zespołu, pracującego na recepcji? Dobrą praktyką jest wdrożenie specjalnego programu do recepcji medycznej, który pozwoli na zmaksymalizowanie potencjału i efektywności.

Czym jest system do rejestracji pacjentów?

System rejestracji pacjentów to aplikacja, która ułatwia obsługę pacjenta, rezerwację wizyt i inne procesy zachodzące wewnątrz i na zewnątrz danej placówki medycznej.

Jak wybrać program do recepcji medycznej?

Zidentyfikuj swoje cele

W czym ma pomóc Ci program do recepcji medycznej? Niektórzy wybierają aplikację, która usprawni rezerwację wizyt, innym zależy na lepszej organizacji pracy i grafików lekarzy. Jak taki program powinien pomóc Twojej placówce?

Wybierz funkcjonalności

Dobrze przygotowany program do recepcji medycznej powinien zawierać wszystkie podstawowe funkcjonalności, takie jak:

  • rezerwacja i odwoływanie wizyt

  • kalendarz i grafik lekarzy

  • ewentualne powiadomienia o zbliżającej się wizycie

  • możliwość dodawania notatek

  • historia choroby

  • dodawanie dokumentacji medycznej

Jeżeli mówimy o placówkach świadczących usługi komercyjne i odpłatne, program do recepcji medycznej powinien także umożliwiać obsługę i przyjmowanie płatności.

Pamiętaj o integracji z innymi systemami

Program do recepcji medycznej musi być łatwo integrowalny z innymi programami, takimi jak systemy kadrowo-płacowe, CRM czy ERP. Dobry program do recepcji medycznej to podstawa efektywnej pracy placówki medycznej – jeśli odpowiednio zintegrujesz go z innymi systemami, ułatwisz pracę całemu zespołowi.

Przeprowadź onboarding w zespole

Im lepiej przygotujesz swój zespół do korzystania z programu, tym efektywniejsza będzie jego praca. Przeprowadź szkolenie ze wszystkimi pracownikami i pokaż im, jak program do recepcji medycznej może ułatwić ich pracę. Jeśli dodatkowo będziesz monitorować efektywność, możesz być pewny, że wdrożenie programu do recepcji medycznej przyniesie oczekiwane rezultaty.

Wybierz program, który pomoże też Twoim pacjentom

Co powiesz na to, żeby Twoi obecni i potencjalni pacjenci mogli łatwo umawiać wizyty w Twojej placówce medycznej? Brzmi świetnie, prawda? Wybierz taki program do recepcji medycznej, który umożliwi im rezerwację wizyt bezpośrednio na stronie internetowej placówki. Calendesk (https://calendesk.com/pl/) doskonale sprawdza się w tej roli – dzięki niemu, Twoi pacjenci mogą łatwo i szybko dokonać rezerwacji bez konieczności kontaktu z recepcjonistkami.

Słowem podsumowania

Z odpowiednim programem do recepcji medycznej, obsługa pacjentów i organizacja pracy placówki stają się o wiele łatwiejsze. Pamiętaj jednak, żeby dokładnie przemyśleć swoje potrzeby i oczekiwania, a także wybrać program, który będzie łatwo integrował się z innymi systemami. Wdrożenie programu to dopiero początek – nie zapomnij o szkoleniu dla całego zespołu, aby w pełni wykorzystać jego potencjał!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.