dieta ketogeniczna jadłospis

Jak prawidłowo ułożyć dietę ketogeniczną?

Dieta ketogeniczna coraz bardziej zyskuje na popularności. Jest nieco rygorystyczna, wymaga dużej samodyscypliny, a chwile słabości dla smakołyków znajdujących się poza dozwolonymi produktami ketogenicznymi skutkują rozpoczęciem całego procesu od nowa. Dlaczego więc na tego typu dietę decyduje się coraz więcej osób? Ponieważ ma ogromną ilość zalet a odpowiednie rozpisanie diety ketogenicznej pozwala na spektakularną utratę wagi. Jak rozpocząć swoją przygodę z pozbyciem się nadmiernych kilogramów i lepszym samopoczuciem? Jak ułożyć dietę pod siebie?

Rozpisanie diety ketogenicznej

Dieta człowieka składa się z trzech podstawowych grup składników: białek, węglowodanów i tłuszczy. Dieta ketogeniczna polega na całkowitym wyeliminowaniu z jadłospisu węglowodanów. Przeciętny człowiek zjada około 200g węglowodanów dziennie, na diecie jemy ich około 50g.
Dieta może składać się z trzech posiłków dziennie a nie tak jak większość jadłospisów innych diet z pięciu czy nawet z sześciu posiłków. Aby w pełni przejść na dietę ketegoniczną należy najpierw rozpocząć od okresu tzw. ketoadaptacji, który trwa nawet do czterech tygodni. W tym czasie możemy czuć się osłabieni a nawet mieć objawy grypopodobne.

Jak ułożyć dobry keto jadłospis?

Zacznijmy od początku, a więc od całkowitej eliminacji z naszej diety pieczywa, kaszy, mąki, ryżu, makaronu i płatków zbożowych. Brzmi strasznie? Spokojnie, w praktyce keto rozpiska zaspokaja całkowice uczucie głodu i zmniejsza ochotę na niedostępne dla nas składniki. Menu diety ketogenicznej jest zasadniczo proste, podobne do standardowego polskiego menu. Keto rozpiska powinna wisieć w dobrze widocznym miejscu naszej kuchni, co ułatwi nam codzienne przygotowywanie naszych posiłków. Co jest głównym składnikiem menu diety ketogenicznej? Białko i tłuszcze. Zmieniamy naszemu organizmowi rodzaj paliwa- z glukozy na kwasy tłuszczowe, dzięki czemu zmniejszają się nasze niechciane pokłady tłuszczu z brzucha, boczków czy pośladków. Dozwolone produkty ketogeniczne stają się codzienną rutyną a spektakularne efekty w utracie wagi od 0.5 do 2kg tygodniowo napędzają do dalszego działania.

Menu diety ketogenicznej

Zacznij od stworzenia jadłospisu. Głównymi składnikami twojej diety stają się jajka, mięso i warzywa. Nie musisz ograniczać tłuszczu a więc masła, oliwy z oliwek, oleju kokosowego. Należy pamiętaj o odpowiedniej obróbce składników keto jadłospisu, która również ma niebagatelne znacznie, a więc nie smażymy mięsa ani nie przygotowujemy go w panierce, ponieważ składa się ona z mąki, która jest węglowodanem. Aby nasza dieta ketogeniczna była skuteczna należy pamiętać o odpowiednim poziomie białka w diecie. Przyjmujemy 1gr białka na 1kg prawidłowej masy ciała, a więc obliczamy go na podstawie wagi dla nas idealnej. Jeśli mając 170cm wzrostu ważąc 110kg nie zjadamy 110gr białka dziennie a 70gr ponieważ idealną dla nas wagą jest mniej więcej 70kg. Należy również pamiętać o odpowiednim nawodnieniu naszego organizmu i dostarczeniu odpowiedniej ilości elektrolitów. Na początku wprowadzania diety nasz organizm traci bardzo dużo wody i powinniśmy spożywać około 2.5-3 litrów płynów dziennie, aby nie doprowadzić do odwodnienia. Keto jadłospis na początku może przysporzyć nam wielu wyrzeczeń i problemów, jednak jest to kwestia samozaparcia i dyscypliny, które przyniosą wielkie efekty.

Dozwolone produkty ketogeniczne i ułożone z nich menu powinny być opracowane przez specjalistę. Dietetyk posiada najlepszą wiedzę dotyczącą nowej dla nas diety, przekaże gotowy keto jadłospis i dozwolone w nim produkty ketogeniczne co sprawi, że będziemy pod profesjonalną kontrolą i ochroną naszego zdrowia.