laptop wyszukiwarka google

Pozycjonowanie a najnowsze wymogi Google

Aby spełnić najnowsze wymogi najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie należy zastosować się do kilku praktyk. Skuteczne pozycjonowanie to więcej niż tylko lokata – realnie przekłada się na aspekty praktyczne. Są to elementy mające głównie na uwadze użyteczność strony oraz jej przyjazność dla nowych użytkowników.

Pozycjonowanie stron w Google to system świadomy i dlatego promuje tego rodzaju witryny. Przykłady kryteriów wpływających na SEO:

  • Responsywność strony to obecnie jeden z najważniejszych elementów. Oznacza on przyjazność dla urządzeń mobilnych. Na dzień dzisiejszy większość zakupów dokonuje się za pomocą smartfonów lub tabletów. Powód ten przekłada się na to, że strona internetowa musi być przyjazna dla tego rodzaju urządzeń.
  • Innym podstawowym aspektem dotyczącym korzystania ze strony jest jej szybkość. Jeśli witryna jest wolna, wtedy klienci zniechęceni i długim czasem oczekiwania nie dokonają zakupów. Na prędkość strony wpływa wiele aspektów. Przykładowo są to zdjęcia w wysokiej rozdzielczości albo obecność filmików.
  • Ważnym elementem jest także bezpieczeństwo strony czyli to czy dana witryna chroni swoich użytkowników. Jeśli tego nie robi wtedy jest gorzej pozycjonowana i nikt, nie zaufa takiemu sklepu internetowemu w obawie przed wypływem danych osobistych.
  • Kluczowym elementem jest także jakość prezentowanych treści. Ten punkt wymaga jednak osobnego omówienia. Wpływa na pozycjonowanie stron internetowych i nie tylko.

Usługa pozycjonowania stron ma zwykle na celu poprawę tych i wielu innych czynników rankingowych, na które zwracają uwagę roboty wyszukiwarki.

Budowanie odpowiedniego contentu

Często powtarzaną frazą jest – “Content is the King”. Oznacza to tyle, że prezentowane treści odgrywają kluczowe znaczenie przy pozycjonowaniu się strony. Są one także ważne dla klienta, aby widział co reprezentuje sobą dana marka. Elementami, które z pewnością przełożą się na pozytywne wrażenie użytkowników jest budowanie autorytetu, zbieranie informacji jedynie ze sprawdzonych źródeł oraz podawanie konkretnych faktów. Tego rodzaju treści na stronie z pewnością przyciągną jak największą publikę oraz wspomogą pozycjonowanie.

Przykładem takiego działania jest prowadzenie blogów tematycznych związanych ze sprzedawanym produktem. Dla przykładu, firmy sportowe zajmujące się sprzedażą suplementów, które omawiają w jaki sposób je dozować i dla kogo są przeznaczone, dają różne rady dotyczące sprzętu na siłowni, bądź wykonywanych ćwiczeń. Dzięki temu przyciągają znacznie więcej klientów oraz zwiększają prawdopodobieństwo tego, że ktoś skorzysta z ich usług zakupując suplementy.

Klienci widzą, że portal jest profesjonalny. Daje im dobre rady, więc przekładają tą wiedzę na zakup. Internauci posiadają świadomość tego, że profesjonalnie prowadzona strona często będzie przekładała się na profesjonalną usługę. Agencja SEO zoptymalizuje każdą stronę pod kątem słów kluczowych. Co więcej da wiele praktycznych rad oraz zastosuje odpowiednie elementy, co przełoży się na zwiększenie bazy klientów.

Artykuł powstał przy wsparciu agencji SEO Artefakt.pl

Materiał partnera