telefon

Klucz do skutecznej sprzedaży omnichannel? Poznaj możliwości systemu ERP!

Większa dostępność produktów i wzrost konkurencyjności firmy wynikający z trafnej odpowiedzi na potrzeby współczesnego konsumenta – to tylko dwie z szeregu korzyści, jakie daje wdrożenie modelu sprzedaży omnichannel. Sprawdź, jak prowadzić ją skutecznie.

Synergia online i offline

Sprzedając w modelu omnichannel, musisz przede wszystkim pamiętać o zachowaniu pełnej kontroli nad zamówieniami, które spływają z różnych kanałów. Zarówno te złożone online, jak i offline obsłużysz sprawnie z pomocą jednego narzędzia – systemu ERP. Gwarantuje to spójne doświadczenie konsumentów z marką, niezależnie od wybranej ścieżki zakupowej.

Klient wyszukał towar online, a następnie kupił w salonie? A może zaczął od przetestowania produktu offline, by sfinalizować zakup przez internet? Bez różnicy! Z odpowiednim oprogramowaniem zarówno showrooming, jak i webrooming to natywne w obsłudze procesy, zachodzące w pełnej synergii. Jedyne, co z całej operacji ma zapamiętać Twój konsument, to fakt, że niezależnie od tego, w jaki sposób podejmie kontakt, obsługa jest efektywna i kompleksowa.

Skuteczna transakcja

Wyobraź sobie sytuację – klient odwiedził sklep stacjonarny, żeby zakupić produkt, który wyszukał w internecie. Na miejscu okazuje się, że produkt jest dostępny, ale już tylko w innej lokalizacji. Co teraz? Zamiast odsyłać osobę, która jest już „przy ladzie” (gotowa na zakup), sprzedawca może zaproponować zamówienie żądanego towaru z dostawą do wybranego przez konsumenta sklepu lub na wskazany adres – kompleksowo! Wszystko dzięki temu, że system ERP umożliwia sprawdzenie stanu magazynowego produktu zarówno w centrali, jak i oddziałach oraz złożenie zamówienia z dowolnej lokalizacji. Korzyści? Utrzymanie zainteresowania klienta i gwarancja skutecznego domknięcia transakcji.

Na pozytywne doświadczenie zakupowe wpływa również spójność oferty rabatowej czy programów lojalnościowych. Konsumenci oczekują, że będą mogli skorzystać z promocji niezależnie od tego, czy dokonują zakupów online czy offline. ERP umożliwia centralne zarządzanie promocjami nagłówkowymi, sprzedaż i realizację bonów prezentowych (również z opcją płatności mieszanej), a także naliczenie rabatu na produkt.

Wygodne płatności

Płatność za zakupy? Elektronicznie, kartą, gotówką, bonem lub mieszana. Pełna dowolność, tak podczas zakupów w sklepie stacjonarnym, jak i online. Co więcej, możliwe jest dobranie towaru z salonu do zamówienia internetowego na jeden paragon. W oczekiwaniu na to, czy klient zdecyduje się dokupić produkt odbierając zamówienie offline, możesz jednocześnie obsłużyć kolejną osobę – dzięki opcji zawieś paragon – a następnie wrócić do niedokończonej transakcji. To wszystko dzięki Streamsoft Verto POS, nowoczesnemu rozwiązaniu do obsługi salonów, które pozwala sprawnie realizować sprzedaż w strategii omnichannel. Poza tym narzędzie usprawnia codzienną pracę w salonach retail. Współpracuje m.in. z panelem dotykowym, skanerem kodów kreskowych, terminalem płatniczym, szufladą czy drukarką fiskalną. Ułatwia sprzedawcom szybką weryfikację towarów dzięki przejrzystemu widokowi zdjęć produktów wraz z opisem i ceną. A rozliczenie dnia? Raporty ze stanowiska kasowego oraz wydruk dokumentów powstaje w kilku klikach.

Sprawne zaopatrzenie

O szybkiej i bezbłędnej obsłudze zamówienia oraz dostawie towaru do klienta decyduje w dużej mierze sprawna praca magazynu. System ERP Streamsoft Verto wspomaga procesy logistyczne takie jak multidystrybucja i replenishment, ułatwiając zaopatrzenie salonów. Możesz zatowarować całą sieć i poszczególne miejsca sprzedaży – ustalasz konkretne ilości towaru dla każdego punktu. Poza tym na bieżąco wiesz, gdzie są dostępne ostatnie sztuki produktu i uzupełniasz jego zapasy. W ten sposób zapewniasz zawsze optymalną ilość towaru. To z kolei umożliwia sprzedaż od razu, bez konieczności czekania na dostawę!

Zarządzanie magazynem centralnym w modelu sprzedaży omnichannel usprawnia Streamsoft Verto WMS – narzędzie zintegrowane z systemem ERP. Pozwala tworzyć intuicyjne ścieżki kompletacji, na podstawie których łatwiej odnaleźć produkt i zebrać zamówienie. Istotna jest również zautomatyzowana weryfikacja zgodności zamówienia z dokumentami wydania – przyśpiesza wysyłkę i minimalizuje pomyłki. Poza tym WMS szeroko współpracuje z automatyką magazynową (sortery fizyczne i software’owe) i urządzeniami mobilnymi (skanery, kolektory). Magazyn możesz mieć pod kontrolą także w smartfonie, z pomocą aplikacji mobilnej Streamsoft Verto WMS na urządzenia z systemem Android.

Pozytywny Customer Experience

Sprzedaż w modelu omnichannel sprzyja budowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych. Kształtowanie dobrej relacji z klientem w każdym punkcie styku z brandem jest jedną z podstaw pracy nad silną, wyróżniającą się na rynku marką. Szczególnie w obecnej – konkurencyjnej i zdigitalizowanej rzeczywistości zakupowej.

Cel ten osiągniesz przede wszystkim dzięki wdrożeniu sprawnych, spójnych procesów w obsłudze klienta, niezależnie od kanału, w którym zachodzi sprzedaż. Narzędziem, które to zapewnia, jest system ERP Streamsoft Verto. Aby poznać więcej jego możliwości, odwiedź stronę https://www.streamsoft.pl/systemy-erp/.