Kampanie AdWords – kalkulator kosztu usług

Prowadzisz firmę i chcesz szybko wypromować swój produkt lub usługę? Dobrym sposobem na niedrogą, a jednocześnie efektywną reklamę są kampanie AdWords, czyli płatne linki pojawiające się na głównej stronie wyszukiwarki Google. Dlaczego warto zainwestować w taką formę promocji?

W porównaniu z pozycjonowaniem lub innymi działaniami z zakresu marketingu online, kampanie AdWords nie wiążą się z wysokimi kosztami. Budżet jest elastyczny i można dostosować go do aktualnych potrzeb i możliwości. Po skończeniu środków, komunikat reklamowy po prostu przestaje być widoczny. Co ważne, płacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w link i wejdzie na Twoją stronę. Ta forma promocji jest bardzo skuteczna ze względu na możliwość skierowania przekazu do docelowej grupy odbiorców – możesz określić m.in. miejsce zamieszkania Twoich użytkowników. To pozwoli na znaczne oszczędności.

Nie przepłacaj

Przygotowanie kampanii Adwords nie wymaga zaawansowanych umiejętności IT, ale żeby reklamy były dobrze skonfigurowane, ich realizację warto powierzyć wyspecjalizowanym wykonawcom. Odpowiednie ustawienia, dobór słów kluczowych, zachęcające grafiki i treść znacznie zwiększają prawdopodobieństwo konwersji. Jak jednak wybrać kompetentną firmę marketingową, która podejdzie do tematu z należytą starannością? Pod uwagę należy wziąć wiele elementów. Nie bez znaczenia jest portfolio. Dobrze jest zweryfikować, z kim dana agencja współpracowała, czy może pochwalić się realizacjami dla znanych marek. Ważne jest także doświadczenie i dobry kontakt. Jeśli już na początku zauważysz, że trudno znaleźć Ci „wspólny język” lub, co gorsze, osoba odpowiedzialna za wyznaczone zadanie będzie z opóźnieniem odpowiadała na Twoje maile i telefony, lepiej nie zaczynaj z nią współpracy. Kluczowym czynnikiem jest także budżet. W większości wypadków agencje rozliczają się na zasadzie prowizji. Aby wstępnie oszacować, ile zapłacisz za kampanie Adwords, możesz skorzystać z dedykowanych w tym celu kalkulatorów cen kampanii Adwords. Po określeniu interesujących Cię parametrów – m.in. budżetu, zasięgu, miejsca wyświetlania reklamy – poznasz realny koszt netto usługi.

Materiał partnera