hala magazynowa

Co warto wiedzieć przed wyborem magazynu do wynajęcia?

Wynajem magazynów staje się coraz bardziej popularny wśród polskich przedsiębiorców. Firmy, zamiast inwestować pieniądze w budowę własnych przestrzeni magazynowych, decydują się na znacznie wygodniejsze i często bardziej opłacalne rozwiązanie. Na co należy zwrócić uwagę, zanim podejmiemy decyzję o wynajmie magazynu?

Lokalizacja magazynów do wynajęcia

Choć to jeden z najważniejszych aspektów w przypadku oferty magazynów na wynajem, wiele osób patrzy na to ze złej perspektywy. Przedsiębiorcy mają tendencję do wybierania lokalizacji wygodnej dla nich, a niekoniecznie odpowiedniej pod kątem logistycznym. Magazyny do wynajęcia powinny być zlokalizowane w miejscach strategicznych dla konkretnego biznesu.

Ogromne parki logistyczne powinny znajdować się na obrzeżach większych miast, w granicach aglomeracji oraz w pobliżu głównych dróg i węzłów komunikacyjnych. Taka lokalizacja znacznie usprawnia wszystkie procesy logistyczne, w tym przede wszystkim transport produktów. Dojazd do magazynu powinien być komfortowy nie tylko dla przedsiębiorcy, ale także każdej osoby z łańcucha dostaw.

W przypadku mniejszych firm, które nie potrzebują dużych powierzchni magazynowych i opierają się w znacznej mierze na klientach detalicznych, warto rozważyć magazyny na wynajem położone w granicach dużych miast, które umożliwią klientom odbiór osobisty, a co za tym idzie – przyspieszą proces realizacji zamówienia i ograniczą ilość procesów logistycznych.

Udogodnienia w magazynach na wynajem

Magazyny do wynajęcia nie zawsze służą jedynie składowaniu produktów. Wiele z tego typu miejsc posiada różnego rodzaju udogodnienia, które umożliwiają sprawne prowadzenie biznesu. Jeśli prowadzimy firmę z branży spożywczej i potrzebujemy dostępu do chłodni bądź mroźni, oczywistym jest, że powinniśmy zwrócić uwagę na dostępność takiej opcji w pierwszej kolejności.

Wiele magazynów do wynajęcia pozwala również na prowadzenie wewnątrz lekkiej produkcji. W ten sposób możemy usprawnić procesy logistyczne, przenosząc większość prostych czynności produkcyjnych w jedno miejsce. Dodatkowo, w magazynach dedykowanych mikroprzedsiębiorstwom istnieje możliwość wyodrębnienia strefy serwisowej oraz niewielkiej strefy ekspozycyjnej, co umożliwia prowadzenie całego biznesu w jednym miejscu, zmniejszając koszty oraz redukując czas obsługi i pozytywnie wpływając na zadowolenie klienta.

Powierzchnia magazynowa

Bardzo ważnym aspektem jest również sama wielkość powierzchni magazynowej. Musimy pamiętać, że umowę na wynajem magazynu podpisujemy zwykle na kilka lat do przodu. Warto uwzględnić możliwości rozrostu naszej firmy i przyszłe potrzeby naszego biznesu, by uniknąć sytuacji, w której już po roku wynajmu zacznie nam brakować powierzchni magazynowej.