Artykuł sponsorowany

Znaczenie dobrej komunikacji w biznesie

Znaczenie dobrej komunikacji w biznesie

Dobra komunikacja to podstawa każdej relacji, także biznesowej. Bez niej trudno o porozumienie i realizację określonych celów. Pojawia się tylko pytanie, jak sprawić, aby komunikacja w biznesie tak ta wewnętrzna, jak i zewnętrzna była skuteczna? Sprawdź, co na ten temat mówią specjaliści, którzy na co dzień projektują ciekawą i zapadającą w pamięć komunikację dla biznesu.

Odpowiednio dobrana forma przekazu kluczem do sukcesu

Aby dotrzeć do odbiorcy, komunikat musi mieć właściwą formę. Innymi słowy, powinien być klarowny, dobrany do słuchaczy i przykuwać ich uwagę. Brzmi dobrze, ale jak tę teorię wprowadzić w praktykę? W jaki sposób przemawiać publicznie i osiągnąć sukces? Rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiedniego narzędzia komunikacyjnego. A jak się dowiedzieć, które to narzędzie i gdzie je znaleźć?

Kto pyta, nie błądzi. A nawet jeśli zabłądzi, to łatwiej mu będzie zawrócić na właściwą drogę, kiedy będzie miał u swego boku ekspertów od komunikacji biznesowej. Dlatego najlepiej zwrócić się z tym pytaniem do specjalistów, którzy w swojej pracy dzielą się umiejętnościami oraz doświadczeniem w opowiadaniu słowem i obrazem tak, jak to robią trenerzy biznesu z Opowiedz.to. Ich wyróżnikiem stały się wzbogacone odręcznymi wizualizacjami prezentacje oraz projekty narracji, które kreują odczucia odbiorców, skłaniając do refleksji i działania. Uczą także, jak tworzyć opowieści, które sprzedają idee, produkty i usługi. Zapytaliśmy ich, jak to wygląda w praktyce.

Skuteczne narzędzia komunikacji biznesowej

Środowisko działań biznesowych jest bardzo dynamiczne i kładzie duży nacisk na realizację celów edukacyjnych. Odpowiednie przygotowanie stanowi bowiem klucz do sukcesu. Dlatego firmy, którym zależy na szybkim rozwoju, korzystają ze wsparcia fachowców i tworzonych przez nich narzędzi komunikacyjnych.

Trenerzy biznesu swoją pracę rozpoczynają od diagnozy celu projektu. W kolejnym etapie szukają rozwiązań właściwych dla określonej grupy odbiorców. Dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi jest storytelling – tworzenie historii, które budują niestandardową i angażującą komunikację.

Storytelling pozwala na przekaz treści informacyjnych, edukacyjnych i biznesowych w sposób nieszablonowy i niepowtarzalny, a co za tym idzie skuteczny. Strategiczne treści ubrane w opowieść, stworzoną na potrzeby określonej grupy odbiorców, docierają do swoich adresatów, a niesiony przez nie przekaz pozwala na realizację założonych celów. Opowieść może przyjmować różne formy – od tradycyjnych historii opartych na metaforze po filmy animowane.

Takie narzędzie to świetne rozwiązanie zarówno w budowaniu komunikacji wewnętrznej, jak i projektowaniu komunikacji zewnętrznej. O tym, jak je tworzyć i w jaki sposób umiejętnie się nim posługiwać, opowiadają trenerzy biznesu podczas szkoleń. Uczestnictwo w takim spotkaniu pozwala zgłębić tajniki planowania i realizowania klarownych przekazów oraz tworzenia opowieści. Jednym słowem uczy, jak się porozumiewać, aby osiągnąć sukces w biznesie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.