Artykuł sponsorowany

Zalety zastrzeżenia znaku towarowego w UE

Zalety zastrzeżenia znaku towarowego w UE
Zastrzeżenie znaku towarowego niesie ze sobą wiele korzyści, dlatego coraz więcej właścicieli firm decyduje się na ochronę nazwy lub logo swojego przedsiębiorstwa, lub marek swych produktów. Dlaczego warto zastrzec znak towarowy swojego przedsiębiorstwa?

Na czym polega zastrzeżenie znaku towarowego?

Znakiem towarowym może być logo firmy, nazwa, slogan reklamowy, ale również kształt towaru, jego zestawienie kolorystyczne oraz dźwięk, np. melodia, piosenka i rymowanka. Dzięki charakterystycznym znakom, klienci są w stanie rozpoznać i zapamiętać daną markę i jej produkty. Warto zatem zastrzec swój znak towarowy, aby mieć pewność, że nikt inny nie będzie czerpać zysków z posługiwania się nim. Można zrobić to samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistycznej Kancelarii Prawno-Patentowej BELLEPAT z siedzibą w Przemyślu, która przygotowuje wniosek i składa go w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Ochrona znaku na terenie dwudziestu ośmiu państw UE trwa przez 10 lat, ale po tym okresie może zostać przedłużona na następne 10 lat. Przy zastrzeżonym znaku dodaje się charakterystyczny symbol ®, który informuje, że dany znak jest zarejestrowany oraz chroniony prawnie.

Plusy, jakie daje zastrzeżenie znaku towarowego na terenie Unii Europejskiej

Po zastrzeżeniu znaku towarowego, jego właściciel posiada wyłączne prawo do posługiwania się nim. Argumentów za rejestracją znaku jest bardzo wiele. Formalna ochrona marki daje przede wszystkim:
  • narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją - zdobywanie zaufania wśród Klientów to proces długotrwały i wymagający zaangażowania ze strony pracowników firmy. Zdobyta renoma pozwala na rozwój firmy i zwiększenie jej popularności. Jednak zdarza się, że nieuczciwa konkurencja podszywa się pod rozpoznawalną firmę i tym samym czerpie zyski z jej logo lub nazwy. Konsument tym samym może się pomylić i nabyć towar lub usługę od oszusta. Zastrzeżenie znaku towarowego to silne narzędzie podczas rozstrzygania spraw, np. w sądzie lub w procesie starania się o odszkodowanie.
  • dodatkowy zarobek na marce - Na zastrzeżonym znaku towarowym można legalnie zarabiać. W jaki sposób? Właściciel ma prawo do udzielania licencji na posługiwanie się rozpoznawalnym znakiem swojej marki. Sam znak towarowy można w każdej chwili sprzedać i to za większe pieniądze, niż w przypadku zwykłego, niezarejestrowanego znaku.
  • prawo własności - zastrzeżenie znaku towarowego daje danej firmie wyłączne prawo do korzystania ze znaku, w celach zarobkowych lub zawodowych. Można go umieszczać na swoich produktach, ale również w dokumentacji związanej z towarami lub usługami. Ochrona znaku towarowego daje przedsiębiorcy urzędowe poświadczenie, że jest jej właścicielem.
  • inne zalety - oprócz wyżej wymienionych zalet, zastrzeżenie znaku towarowego daje możliwość uruchomienia sieci franczyzowej, pozwala na łatwiejszą sprzedaż spółki i za większe pieniądze, zwiększa prestiż marki oraz jej renomę, a także podnosi zaufanie u Klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.