Artykuł sponsorowany

Zalety monitoringu obiektów

Zalety monitoringu obiektów
Monitoring to coraz częściej stosowany i stale udoskonalany sposób ochrony mienia. Instalowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku zapewnia zdalny ogląd sytuacji przez dwadzieścia cztery godziny, siedem dni w tygodniu. Jakie funkcje ma monitoring, co się dzieje, gdy oko kamery uchwyci coś niewłaściwego i jakie są zalety tego rodzaju ochrony obiektów?

Zalety monitoringu

Monitoring to system kamer, które umieszcza się przy chronionym obiekcie oraz – jeżeli jest taka potrzeba – wewnątrz. Urządzenia bez przerwy rejestrują obraz, który w czasie rzeczywistym jest wyświetlany na ekranie operatora stacji monitoringu. O zaletach tego rozwiązania opowiada specjalista z firmy Gabor Security.
Największą zaletą monitoringu jest nieprzerwana kontrola w wielu miejscach jednocześnie. Kamera zastępuje strażnika, a nawet go przewyższa, ponieważ nie potrzebuje przerw, a do raz nagranego obrazu zawsze można wrócić, aby przeanalizować niepokojące sytuacje. Dzięki szerokokątnym obiektywom pole widzenia kamery jest znacznie szersze niż ludzkie, a do tego można montować urządzenia w miejscach zapewniających najlepszą widoczność, np. wysoko na elewacjach.
O tym, że monitoring się przydaje i jest skutecznym zabezpieczeniem, a także dobrym źródłem materiałów dowodowych, świadczy jego coraz szersze stosowanie. Już nie tylko obiekty, ale też samochody są wyposażone w rejestratory obrazu, które dają szczegółową wiedzę o przebiegu zdarzeń drogowych i pozwalają wskazać osoby odpowiedzialne za kolizje i wypadki.

Jak działa monitoring?

Wróćmy jednak do monitoringu obiektów. Korzystają z niego administracje budynków wielorodzinnych i osiedli, jest instalowany w bankach i biurowcach, szkołach, salach widowiskowych oraz domach prywatnych. Najczęściej stosuje się go tam, gdzie tworzą się duże skupiska ludzi, w miejscach przechowywania cennych rzeczy oraz takich, w których wcześniej dochodziło do włamań i innych niebezpiecznych zajść. Monitoring budynków ma trzy funkcje. Pierwszą, prewencyjną, jest odstraszanie potencjalnych napastników i złodziei. Informacje o tym, że obiekt pozostaje pod obserwacją kamer, mają zniechęcić złoczyńców do podejmowania działań i dać im do zrozumienia, że w tym miejscu nie uszłoby im to na sucho. Drugą funkcją monitoringu jest wywołanie reakcji odpowiednich służb. Gdy osoba śledząca monitoring zauważy coś podejrzanego, informuje uzbrojony patrol interwencyjny, który najszybciej, jak to możliwe, zjawia się na miejscu, aby zapobiec rozwojowi sytuacji i złapać złodzieja, napastnika, oszusta czy awanturnika. Trzecią funkcją monitoringu jest dostarczanie informacji. Gdy dojdzie do jakiegoś zdarzenia – napaści, bójki, uszkodzenia mienia, kradzieży i innych – obraz z monitoringu daje podstawy do wskazania osób odpowiedzialnych i udowodnienia im winy na drodze sądowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.