Artykuł sponsorowany

Zalety kupna auta poleasingowego

Zalety kupna auta poleasingowego
Zakup auta poleasingowego jest formą kupna, która daje wiele korzyści, m.in. niższą niż rynkowa cenę zakupu oraz korzystne zasady rozliczania jego amortyzacji. Przyjrzyjmy się szczegółom tej formy transakcji.

Krótka charakterystyka aut poleasingowych?

Samochody, które są sprzedawane jako poleasingowe, to w szczególności pojazdy leasingowane, które należały do jakiegoś przedsiębiorstwa przez okres 3-5 lat. Leasingobiorca po wygaśnięciu umowy wykupuje je za kwotę ustaloną w umowie i może je sprzedać tradycyjnymi sposobami, np. poprzez giełdy internetowe. Mogą to być również auta użytkowane przez firmę, która jest klientem przedsiębiorstwa sektora CFM (Car Fleet Management – zarządzanie flotą). Płatności w takiej umowie obejmują już serwisowanie, ubezpieczenie oraz koszty napraw wynikające z eksploatacji.

Warto być ostrożnym

W przypadku kupna auta poleasingowego jest duże ryzyko trafienia na pojazd, po którym widać dotychczasowe naprawy i spory przebieg na liczniku.
Przy okazji oglądania samochodów należy dokładnie sprawdzić książkę serwisową oraz przyjrzeć się z bliska wybranemu samochodowi – najlepszym kryterium oceny atrakcyjności oferty jest bowiem relacja ceny do faktycznego stanu pojazdu – wyjaśnia ekspert z firmy Auto-Trans, która zajmuje się obsługą samochodów – od organizacji części zamiennych, poprzez naprawy zawieszenia i hamulców, do napraw silników benzynowych oraz Diesla.

Korzyści wynikające z kupna auta poleasingowego

Na szczęście większość firm, które wynajmują samochody długoterminowo, poważnie podchodzi do kwestii dokumentowania eksploatacji swoich pojazdów, do którego zawsze jest wgląd. Jakie inne zalety kupna auta poleasingowego można wymienić? Na pewno jest wśród nich duży wybór młodych samochodów, które mogłyby jeszcze posłużyć firmie przez kilka lat. Różnorodność opiera się na tym, że klient może wybierać spośród samochodów różnej wielkości niemal wszystkich klas – od osobowych, przez dostawcze, po ciężarowe. Kolejną cechą jest mniejsza o ok. 5-10% cena tych aut w porównaniu z innymi sprzedawanymi na rynku wtórnym. Wynika to z przebiegu lub czasem z widniejącego na karoserii loga firmy. Wybór nowego samochodu nie jest łatwą decyzją, ale uwzględniając powyższe korzyści, warto zastanowić się również nad opcją kupna auta poleasingowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.