Artykuł sponsorowany

Zalety druku cyfrowego

Zalety druku cyfrowego
Na wstępie trzeba przyznać, że druk cyfrowy ma pewne wady. Po pierwsze, przy bardzo dużych nakładach może okazać się mniej ekonomicznym rozwiązaniem niż technologia offsetowa. Po drugie zaś, niektóre kolory apli – zwłaszcza szarości i czernie – wymagają umiejętnego przygotowania plików w warstwie graficznej. To by jednak było właściwie na tyle. Zalet druku cyfrowego natomiast jest znacznie, znacznie więcej. Bodaj największą z nich jest błyskawiczny czas realizacji zlecenia. To, że nie wszystkie materiały są drukowane „od ręki”, uwarunkowane jest przede wszystkim dużą liczbą zamówień, które muszą po prostu odczekać swoje w kolejce. Jeśli jednak uda nam się akurat ominąć w drukarni „godziny szczytu”, wydruki mogą być gotowe w ciągu zaledwie kilku-kilkunastu minut. Jest to możliwe, ponieważ tekst lub obrazy przenoszone są na podłoże bezpośrednio z plików graficznych, podobnie jak to ma miejsce w domowych drukarkach. Pomija się tu etap przygotowania formy drukarskiej, nieodzowny z kolei przy druku offsetowym, co sprawia, że drukowanie niskich nakładów w tej technologii jest nieopłacalne, a pojedynczych (na przykład personalizowanych) egzemplarzy wręcz niemożliwe.

Niskie nakłady i możliwość personalizacji

Podobne problemy nie występują w przypadku druku cyfrowego. Można w ten sposób wykonywać wydruki próbne, numerowane czy personalizowane, takie jak zaproszenia na ślub oraz inne typu wydarzenia, a także materiały konferencyjne i okolicznościowe. Cyfrowo wydrukujemy też pojedyncze, niepowtarzalne egzemplarze. Z uwagi na niewielkie rozmiary również wizytówki czy ulotki wytwarza się raczej w druku cyfrowym niż offsetowym. Ten ostatni bywa też mniej satysfakcjonujący pod względem jakościowym. No i konieczność stworzenia matrycy drukarskiej znacząco wydłuża czas realizacji zamówienia.
Stąd też historia zna przypadki, kiedy to w obliczu rychłego terminu nawet bardzo duże nakłady drukowano w technologii cyfrowej – zdradza przedstawiciel śląskiej drukarni AAPrint.

Szeroki wachlarz możliwości

Na koniec warto wspomnieć, że wydruki cyfrowe można wykonywać na wielu typach podłoża. Chodzi tutaj nie tylko o różne rodzaje i gramatury papieru (w tym ozdobnego), ale też między innymi papier samoprzylepny czy folię. Folią – matową albo błyszczącą – można też pokrywać gotowe wydruki na papierze i jest to jeden z co najmniej kilku sposobów dalszej obróbki materiałów drukowanych cyfrowo. Możliwość pokrywania ich wybiórczo lakierem UV albo tłoczenia na gorąco folii srebrnych, złotych czy holograficznych, jak również sztancowanie i wykrawanie przy użyciu lasera to zaś kolejne zalety tej właśnie technologii.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.