Wynajem biura jako ważny etap zakładania przedsiębiorstwa
Wynajem biura to jedna z najważniejszych i pierwszych czynności, jaką muszą wziąć pod uwagę przedsiębiorcy. Adres siedziby podaje się w CEIDG, jako główne miejsce wykonywania działalności gospodarczej. Wynajem jest w takim przypadku lepszym i korzystniejszym rozwiązaniem, niż zakup lokalu na własność. To przede wszystkim mniejsza inwestycja, która umożliwia pozostawienie większej ilości środków przedsiębiorcy na rozwój firmy. Z tego względu wymaga więc wnikliwego przeanalizowania potrzeb własnych oraz współpracowników, którzy będą korzystać z tej przestrzeni. Na co zwrócić uwagę przed wynajęciem biura?
Wynajem biura – na co zwrócić uwagę?
Przedsiębiorca, który zakłada działalność gospodarczą w danym miejscu, musi dysponować tytułem prawnym do tego lokalu. Może to być własność lub współwłasność, a także umowa najmu. W tym przypadku należy jednak upewnić się, że w danym lokalu założenie działalności jest możliwe. Dotyczy to głównie sytuacji, w której przedsiębiorca planuje mieszkać w wynajmowanym lokalu oraz prowadzić w nim firmę. W tym celu warto więc wprost powiadomić o takim fakcie wynajmującego i zadbać, aby poprawny zapis znalazł się w umowie najmu. W przeciwnym wypadku wynajmujący może zarzucić przedsiębiorcy korzystanie z lokalu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i zerwać umowę z natychmiastowym skutkiem.
Wynajmem biura jest dużym udogodnieniem dla przedsiębiorcy. Umowy najmu nie są długotrwałym zobowiązaniem – zwykle jest to od 3 do 5 lat. Jest to szczególnie ważne, w przypadku młodych firm, które stale się rozwijają. Wybierając biuro do wynajęcia najemca, może także zdecydować o lokalizacji, która będzie najkorzystniejsza dla firmy. Biura, które opierają swoją działalność na częstym, fizycznym kontakcie z klientem powinny wybierać lokale w centrum miasta, które mają dobre połączenia z komunikacją miejską. Umożliwi to szybki dojazd do biura dla wszystkich klientów.
Przedsiębiorcy powinni zwracać także szczególną uwagę na sposób, w jaki rozliczane są media w lokalu. Jeśli działalność nie wymaga korzystania np. z gazu, rozliczanie go w kosztach może zostać podważone przez urzędników.
Dlaczego wynajem biura to dobre rozwiązanie?
Jak mówi pracownik firmy Synergia Nieruchomości oferującej wynajem lokali biurowych: Zagwarantowanie firmie biura w miejscu, które jest specjalnie do tego celu zaprojektowane, znacznie podnosi prestiż przedsiębiorstwa w oczach jego klientów. Lokum stanowi w pewien sposób wyznacznik kondycji finansowej firmy. Daje to klientom poczucie stabilności. Decydując się na wynajem biura, należy wybierać jedynie profesjonalne biura nieruchomości oferujące takie działania. Doświadczenie i stabilność firm to gwarancja udanej transakcji.
Wynajem biura to ważny etap rozpoczętej działalności gospodarczej. Rejestrując działalność, przedsiębiorca jest zobligowany do podania adresu, pod którym będzie widniała firma, a do tego niezbędny jest lokal. Pomieszczenie to gwarantuje komfort pracy i przekłada się na prestiż firmy. Najem lokalu to także mniejsza inwestycja, niż jego zakup. Poza tym, rozwiązanie to gwarantuje dużą oszczędność czasu. Właściciel nieruchomości musi przygotować odpowiednie warunki pracy dla najemcy i jego pracowników.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana