Artykuł sponsorowany

Wymiana waluty w banku czy kantorze - co się bardziej opłaca?

Wymiana waluty w banku czy kantorze - co się bardziej opłaca?

Kiedy stajemy przed koniecznością wymiany gotówki zastanawiamy się, które rozwiązanie będzie dla nas korzystniejsze. Wymiana waluty w banku czy w kantorze? Co się bardziej opłaca? Bank, kantor lub kantor internetowy – każda z tych opcji ma swoje wady i zalety. Przyjrzyjmy się bliżej, gdzie wymiana gotówki będzie najbardziej opłacalna z punktu widzenia klienta.

Czasy, kiedy wyłącznie banki mogły obracać dewizami minęły. Dziś do wyboru mamy całkiem sporo możliwości i punktów wymiany walut. Oprócz tradycyjnych, stacjonarnych kantorów walutę możemy wymienić również w kantorze internetowym, a nawet skorzystać z możliwości wymiany z dostawą do domu! Kantory wymiany walut proponują atrakcyjne kursy walut, często negocjowalne – aby zachęcić do skorzystania z ich usług jak największą liczbę osób.

Bank czy kantor?

Banki oferują wiele możliwości: założenie konta, karty kredytowe, lokaty, konta oszczędnościowe, kredyty. Wymiana walut nie jest ich jedynym źródłem finansowania, mogą więc pozwolić sobie na mniej konkurencyjne stawki. Okazuje się bowiem, że spready w banku są bardzo wysokie – i nieopłacalne w przypadku wymiany niewielkich kwot. Krótkie wyjaśnienie czym jest spread: to różnica pomiędzy kursem zakupu a sprzedaży. Im wyższa, tym bardziej za wymianę przepłacamy. W banku za tę samą walutę zapłacimy nawet kilkadziesiąt groszy drożej niż w kantorze! Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są oferowane przez banki konta i karty wielowalutowe. Jeśli jednak zależy nam na jednorazowej wymianie gotówki zdecydowanie lepszym (i tańszym) rozwiązaniem będzie kantor.

W przypadku kantorów wpływ na kursy ma także konkurencja. Im lepsze kursy walut, tym więcej klientów – wymiana walut to właściwe jedyne źródło utrzymania kantorów, więc wszystkim zależy na dobrej sprzedaży. Korzystają na tym przede wszystkim klienci, którzy mogą wymienić walutę w korzystnej cenie. A w przypadku większych kwot negocjować. W ten sposób wszyscy są zadowoleni – klient, że kupił lub sprzedał walutę w dobrej cenie, a kantor, że zdobył zadowolonego klienta, który z pewnością wróci, a może i poleci usługi także rodzinie i znajomym.

Kantor tradycyjny, a może internetowy?

Pojawia się również pytanie, czy lepiej opłaca się wymiana w kantorze tradycyjnym czy internetowym? Kantory internetowe to stosunkowo nowa forma umożliwiająca wymianę walut – w Polsce istnieją od 2011 roku. Ich zaletą są zazwyczaj jeszcze lepsze kursy niż w przypadku kantorów stacjonarnych. Jest to jednak rozwiązanie dla osób, które posiadają konto zarówno w złotówkach, jak i w walucie obcej – dlatego nie dla każdego. W przypadku Kantoru Cent, który znajduje się we Wrocławiu oraz Opolu kursy dostępne zarówno w kantorze stacjonarnym, jak i internetowym są w podobnej, równie atrakcyjnej cenie. Niezależnie od tego, czy gotówkę wymienimy na miejscu, czy przez internet otrzymamy podobną, atrakcyjną ofertę.

Warto więc wymieniać walutę w kantorach – stacjonarnych oraz internetowych. Jest to zdecydowanie bardziej opłacalne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.