Artykuł sponsorowany

Wybór restauracji a kryterium lokalizacji

Wybór restauracji a kryterium lokalizacji

Klienci restauracji zwracają uwagę na kilka kwestii. Jedną z najważniejszych jest oczywiście rodzaj i jakość serwowanych potraw. Kolejna to sprawna i miła obsługa, a także konkurencyjne ceny. Jeśli dania są smaczne i dostępne cenowo, a obsługa profesjonalna, to jest duża szansa, że klient ponownie odwiedzi lokal. Dla wielu osób duże znaczenie ma także położenie lokalu. Jaka lokalizacja restauracji jest zatem najlepsza z punktu widzenia klienta?

Czy restauracje w centrum miasta są chętniej odwiedzane niż te na peryferiach?

Klienci, oceniając restaurację, na pierwszym miejscu zazwyczaj stawiają jakość oferowanych potraw. Dlatego coraz więcej lokali stawia na dania przygotowywane ze świeżych produktów. Na drugim miejscu jest podejście obsługi lokalu do gości oraz ceny. Lokalizacja natomiast nie zawsze jest brana pod uwagę przy wystawianiu opinii, jednak faktem jest, że ilość gości w lokalach położonych bliżej centrum jest większa niż w przypadku tych zlokalizowanych na peryferiach. Oczywiście wiele osób woli dojechać do miejsca, w którym panuje doskonały klimat, a obsługa i serwowane dania są na najwyższym poziomie, niż odwiedzić nieznany lokal tylko dlatego, że jest blisko. Jak jednak pokazują statystyki, większość restauracji jest zlokalizowana w centrach miast. Powody, dla których tak się dzieje wyjaśnia ekspert kulinarny z gdańskiego konceptu gastronomicznego Słony Spichlerz:

Centra miast to dla wielu restauratorów wymarzone miejsce  na uruchomienie swojego lokalu. Taka lokalizacja daje ogromne możliwości rozwoju. Przede wszystkim ruch mieszkańców w takich miejscach jest znacznie większy niż na peryferiach. Wynika to z faktu, że wiele osób pracuje w firmach lub instytucjach mających swoje siedziby blisko centrum. Oni właśnie stanowią jedną z grup potencjalnych klientów restauracji, pizzerii, czy tak ostatnimi czasy modnych burgerowni i lokali z daniami orientalnymi. Druga równie liczna kategoria gości, szczególnie w sezonie turystycznym to turyści, dla których zabytkowe starówki są nie lada atrakcją. Oni najczęściej odwiedzają restauracje oferujące potrawy regionalne. Jak więc widać każdy lokal zlokalizowany w centrum miasta ma w sobie duży potencjał i tylko od właściciela zależy, jak zostanie on wykorzystany.

Dlaczego klienci częściej odwiedzają lokale w centrum miasta?

Jak już wspomnieliśmy centra miast to dla wielu osób miejsce pracy lub cel podróży turystycznych, a co za tym idzie naturalnym jest, że korzystają z okolicznych lokali. Jednak nie można zapominać, że nie tylko w małych miasteczkach, ale też metropoliach to właśnie centrum jest punktem miejskiego życia towarzyskiego. Ponieważ miejsca te najczęściej zachowały swoją historyczną architekturę, wiele restauracji funkcjonuje w obiektach zabytkowych, które zostały odnowione i zaadaptowane dla potrzeb działalności gastronomicznej. Dzięki takim działaniom zostają ocalone niezwykłe perełki architektoniczne, a budynki te zyskują nowe życie, pełne zapachów i smaków z różnych stron świata. W tym miejscu warto wspomnieć, że spora część różnego rodzaju spotkań biznesowych, a nawet eventów firmowych często ma miejsce właśnie w lokalach usytuowanych w centrum miasta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.