Artykuł sponsorowany

W jaki sposób wybrać najlepsze miejsce do organizacji konferencji

W jaki sposób wybrać najlepsze miejsce do organizacji konferencji
Konferencje, czy to naukowe, czy to branżowe, zawsze są wydarzeniem o dużej wadze. Stanowią okazję nie tylko do tego, aby przekazać wiedzę, nawiązać nowe relacje, ale też do tego, aby organizator mógł podkreślić swoją rangę. Konferencja to spotkanie prestiżowe, dlatego wymaga odpowiedniej oprawy, sprawnej organizacji, dobrej lokalizacji i wyposażenia ułatwiającego prowadzenie wydarzenia.

Jak przygotować się do konferencji?

Na organizatorze konferencji spoczywa odpowiedzialność za to, aby wydarzenie przebiegło planowo, każdy czuł się komfortowo, a przede wszystkim wyniósł zeń wiele nowych doświadczeń i wiedzy. To, jak osoby biorące udział w konferencji będą ją wspominać, zależy od warunków, udogodnień i infrastruktury.
W organizacji konferencji najważniejsze jest określenie tego, ile osób weźmie w niej udział – mówi specjalistka z Pałacu w Konarach pod Kielcami. – Jeżeli już wiemy, ile osób się pojawi, wystarczy poszukać lokalu, który pomieści takie grono i który ma doświadczenie w organizacji konferencji. Wówczas większość ciężaru spada z barków organizatora, który ma się zatroszczyć jedynie o stronę merytoryczną i ciekawe poprowadzenie spotkania.

Jak wybrać dobre miejsce na konferencję?

Najważniejszym i podstawowym warunkiem udanej konferencji jest to, żeby każdy miał swoje miejsce i dostatecznie dużo przestrzeni oraz czuł się swobodnie. O ile spełnienie tego warunku w przypadku niewielkich spotkań jest łatwe, o tyle sprawa bardzo się komplikuje, gdy organizujemy spotkanie na kilkadziesiąt, a niekiedy kilkaset osób. Nie każdy lokal oferuje sale przystosowane do takiej liczby uczestników. Naturalnie, miejsce to nie wszystko. Liczą się udogodnienia. Na co zwrócić szczególną uwagę? W co powinna być wyposażona sala konferencyjna? Wspomniany już Pałac w Konarach jest miejscem doskonale przystosowanym. Można tam znaleźć:
  • klimatyzację, dzięki której nawet po wielu godzinach powietrze będzie rześkie i świeże,
  • profesjonalne nagłośnienie i mikrofony bezprzewodowe, dzięki którym mówca będzie poruszał się swobodnie, a jednocześnie jego głos dotrze do najdalszej części sali,
  • projektory multimedialne i ekran, aby przekaz słowny wzmocnić obrazem, który lepiej zapada w pamięć widzów,
  • flipchart do swobodnego notowania, tworzenia map myśli itd.,
  • Internet bezprzewodowy Wi-Fi – przydatny, gdy wykorzystujemy materiały z sieci albo potrzebujemy łączności z osobami nieobecnymi na sali,
  • elektryczny system zaciemniania sali, aby obraz z rzutnika był jeszcze lepiej widoczny,
  • profesjonalną obsługę i szybkość działania, aby żadna niespodziewana sytuacja nie stała się dużym problemem.
To tylko kilka z udogodnień oferowanych organizatorom konferencji. Warto pamiętać, że warunki, jakich oczekujemy, mogą być przedmiotem negocjacji – obu stronom zależy na tym, aby wydarzenie się udało!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.