W jaki sposób urządzić w pełni funkcjonalny gabinet w biurze
Urządzenie biura niesie ze sobą wiele wyzwań, którym sprostanie może zaowocować wymiernymi korzyściami dla firmy. Najbardziej wymagającymi pomieszczeniami biurowymi pod kątem aranżacji są gabinety. Aby były w pełni funkcjonalne, muszą zostać urządzone w odpowiedni sposób.
Urządzenie biura niesie ze sobą wiele wyzwań, którym sprostanie może zaowocować wymiernymi korzyściami dla firmy. Najbardziej wymagającymi pomieszczeniami biurowymi pod kątem aranżacji są gabinety. Aby były w pełni funkcjonalne, muszą zostać urządzone w odpowiedni sposób.Właściwa aranżacja gwarancją efektywności
Własny kąt w biurze sprzyja efektywności pracowników, dlatego warto wydzielić każdemu przynajmniej niewielką ilość miejsca przeznaczoną tylko dla niego. Najszczęśliwsi będą zaś ci, którym uda się zdobyć własny gabinet. Aby był on komfortowy i ułatwiał wykonywanie obowiązków, powinien być zaaranżowany według pewnych zasad.-Podczas urządzania gabinetu trzeba mieć na uwadze nie tylko względy estetyczne, ale również funkcje jakie ma on pełnić. Związane są one przede wszystkim z charakterem pracy osoby, która go będzie zajmować. Inaczej zaaranżować należy pokój prezesa, a inaczej szefa działu czy pracownika HR-u. Wszystkie gabinety wymagają jednak umieszczenia w nich w większości tych samych mebli – zauważa nasz rozmówca reprezentujący firmę MEBLANT.
Elementy wyposażenia gabinetu
Podstawą wyposażenia każdego gabinetu są biurko i wygodny fotel biurowy. To one w głównej mierze odpowiadają za komfort pracy właściciela pokoju. Sprawą kluczową jest tu właściwa wysokość biurka, ponieważ od niej zależą wygoda pisania na klawiaturze i posługiwania się myszką oraz wysokość ustawienia monitora (źle ustawiony męczy wzrok). Jeśli natomiast chodzi o fotel, to najlepiej wybrać taki z regulacją wysokości, podłokietnikami i profilowanym oparciem. W funkcjonalnym gabinecie znaleźć powinny się także inne meble, takie jak regały na dokumenty i książki, czy zamykane na kluczyk komody. Wszystkie elementy wyposażenia pokoju powinny cechować się wysoką jakością i solidnością, aby móc utrzymać ciężar segregatorów, książek oraz innych drukowanych materiałów. Dobrze jest, poza półkami otwartymi z łatwym dostępem, umieścić w gabinecie kilka zamykanych szafek (na archiwa oraz wszelkie przedmioty, których nie używa się często). W gabinetach osób, których praca polega na częstych spotkaniach z klientami powinien również znaleźć się efektowny stół konferencyjny, najlepiej wykonany ze stali lub szkła, wraz z wygodnymi krzesłami. Ułatwi to wykonywanie codziennych obowiązków – pracownik nie będzie musiał zajmować wspólnej sali konferencyjnej. W przypadku dużych gabinetów można również pozwolić sobie na przeznaczenie jego części na strefę odpoczynku. Sprawdzić się w niej może np. niewielki barek. Warto pamiętać także o elementach dekoracyjnych, które nadadzą pomieszczeniu przytulności. Dobrym pomysłem jest wstawienie kilku doniczek z kwiatami, dodanie ładnego dywanu oraz ciekawych obrazów lub grafik. Ważne też, by wystrój wnętrza był spójny ze stylem całego biura.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana