Ulotka dźwignią handlu – zadbaj o jakość jej wydruku
Kolportaż
Kiedy już zdecydujemy się na formę reklamy, jaką są ulotki, następuje pora na to, aby zaplanować ich dystrybucję. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie, ponieważ, jak się okazuje, większość akcji ulotkowych przeprowadzana jest w zły, nieskuteczny sposób. Na samym początku trzeba zadać sobie pytanie: kim jest odbiorca naszych usług? Które miejsce jest najbardziej odpowiednie do kolportażu ulotek? Kogo zatrudnić, aby nasza akcja się powiodła? Jeśli oferta kierowana jest do młodych ludzi (na przykład nowa linia kosmetyków), najlepiej będzie zatrudnić osobę młodą, schludną i zlecić jej wręczanie ulotek chociażby przed szkołami, uczelniami czy miejscami uczęszczanymi przez młodzież.Wygląd ulotki
Jak ma wyglądać ulotka, aby przyniosła nam sukces? Przede wszystkim treść na ulotce powinna być starannie wyselekcjonowana. Nie może być na niej zbyt dużo informacji: musimy pamiętać o tym, aby zawrzeć w niej to, co najważniejsze, jednak nie możemy zapomnieć chociażby o adresie naszej placówki czy małej mapie z zaznaczonym miejscem, w którym się ona znajduje. Warto również pamiętać o tym, że ulotka musi wyglądać zachęcająco, przyciągać czymś wzrok hipotetycznego klienta. Zazwyczaj jest tak, że po otrzymaniu ulotki w ogóle na nią nie zerkamy, a co więcej, chcąc się jej jak najszybciej pozbyć, rozglądamy się za pobliskim koszem. Dlatego właśnie projekt graficzny ulotki jest bardzo ważny: musi to być coś, co zainteresuje osobę, która otrzymała ulotkę. Dobrym pomysłem jest uświadomienie odbiorcy, że zatrzymanie takiej ulotki wiąże się z otrzymaniem jakichś korzyści, na przykład poprzez umieszczenie na niej rabatu. Trzeba pamiętać o tym, że liczy się też jakość wydruku ulotek. Mimo iż ulotki to forma reklamy, która pozwala osiągnąć zadowalający efekt przy stosunkowo niskich kosztach produkcji, trzeba uświadomić sobie, że dobór odpowiedniej, sprawdzonej drukarni jest również ważny. Warto wybrać taką firmę, która nie zajmuje się tylko ulotkami, a ma w swojej ofercie również inne usługi z branży poligraficznej, jak na przykład wspomniana już wyżej drukarnia internetowa drukarniakolumb.pl. Dzięki temu możemy rozplanować akcję marketingową, która swoim zasięgiem będzie obejmowała nie tylko ulotki, ale również plakaty czy banery. W reklamie liczy się bowiem pomysłowość.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana