Spersonalizowane opakowania dla biznesu – dlaczego warto ich używać
Większość produktów, sprzedawanych w sklepach stacjonarnych i e-commerce, wymaga opakowania. Spełnia ono ważne role w zakresie zabezpieczenia towarów, ale może stać się również istotnym elementem identyfikacji wizualnej firmy oraz skutecznego marketingu. Do tego celu trzeba jednak postawić na spersonalizowane opakowania.
Dlaczego warto zdecydować się na zindywidualizowane opakowania, szyte na miarę danej marki? O tym napiszemy w dalszej części artykułu.
Opakowania – do czego się ich używa?
Zanim przejdziemy do opakowań dla danej marki, warto wyjść od tego, do czego w ogóle się one przydają. Przede wszystkim są niezbędne do zabezpieczenia towarów na czas składowania i transportu. Dzięki opakowaniom minimalizuje się ryzyko przypadkowego zabrudzenia lub uszkodzenia przedmiotu, co zmniejszyłoby jego wartość oraz mogłoby prowadzić do nieodwracalnego zniszczenia, uniemożliwiającego późniejsze użytkowanie.
Opakowania przydają się jednak również do innych celów, w tym do marketingu i budowania wizerunku. Dobrze zaprojektowane opakowanie budzi zaufanie oraz przyciąga uwagę odbiorców, którzy chętnie sięgają po dany produkt oraz łatwiej rozpoznają daną markę w trakcie robienia zakupów. Jeśli opakowania mają spełniać taką rolę, trzeba zadbać o ich odpowiednią personalizację.
Opakowania spersonalizowane – co może się na nich znaleźć?
Czym są opakowania spersonalizowane? To materiały pakowe, przygotowywane specjalnie dla danej marki, posiadające elementy jej identyfikacji wizualnej, co ułatwia rozpoznanie danego produktu jako przedmiotu oferowanego przez konkretną firmę.
Tego typu opakowania wykonuje się na zamówienie, na przykład za pośrednictwem strony e-Hurtownia-Opakowan.pl. Poziom personalizacji również bywa różny. Mogą to być pojedyncze elementy graficzno-tekstowe, naniesione na uniwersalne pudełko lub folię. Zdarzają się także opakowania szyte na miarę danego biznesu, w zgodzie z jego filozofią firmy oraz indywidualnymi potrzebami.
Co powinno się znaleźć na spersonalizowanym opakowaniu dla nowoczesnego biznesu stacjonarnego lub sklepu internetowego?
Logo – klucz do rozpoznania marki
Logo jest pierwszym elementem, po którym można rozpoznać dany podmiot biznesowy. Umieszczenie logotypu na opakowaniu, ułatwia identyfikację oraz przyspiesza proces oswajania klientów z danym produktem lub firmą. To z kolei sprzyja budowaniu zaufania społecznego do firmy.
Barwy firmowe
Nie samym słowem lub logotypem żyje firma. Na jej rozpoznawalność wpływają również charakterystyczne kolory, zaliczane do rozbudowanej identyfikacji wizualnej. Świetnym tego przykładem jest choćby fiolet, kojarzony z pewną bardzo popularną marką czekolad, lub połączenie czerwieni i żółcieni, stosowane przez światowego giganta fast foodów.
Kolory potrafią jednoznacznie kojarzyć się z firmą lub konkretnym produktem. Dlatego również one powinny być użyte na spersonalizowanych opakowaniach.
Hasła promocyjne
Skoro pudełko ma spełniać role marketingowe, można na nim umieścić także hasła reklamowe i motto firmy.
Kojarzą się z marką, a także mogą namawiać do dalszego działania – na przykład zrobienia kolejnych zakupów, wzięcia udziału w wydarzeniu lub śledzenia podmiotu za pośrednictwem social mediów.
Jakie korzyści da się uzyskać dzięki opakowaniom?
Dlaczego warto spersonalizować firmowe opakowania? Przede wszystkim pozwala to zbudować większe zaufanie społeczne do danego podmiotu. Klienci chętniej decydują się na produkty, które nie są dla nich anonimowe oraz takie, których opakowania w jakimś stopniu są im już znane.
Opakowania często stają się wręcz ostatnim bastionem nowoczesnego marketingu. Jeśli są dobrze zaprojektowane i charakterystyczne, mogą przekonać konsumenta do podjęcia korzystnej decyzji zakupowej, gdy pojawiają się dylematy przed sklepową półką. Badania pokazują, że odbiorcy chętniej wybierają towary w opakowaniach, które przyciągnęły ich uwagę, oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Spersonalizowane opakowanie to zatem lepsza rozpoznawalność marki i produktu, zaufanie społeczne oraz większe zainteresowanie danymi towarami. To wszystko przekłada się na łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów, którzy chętniej zdecydują się na zakupy. A przecież do tego prowadzi większość biznesowych strategii. Szkoda by zatem było, żeby pudełka nie zaczęły przekładać się na realne zyski, nieprawdaż?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana