Artykuł sponsorowany

Specjalności na kierunku Socjologia

Specjalności na kierunku Socjologia
Socjologia to nauka badająca systematycznie zmiany w społeczeństwie. Jest ona przedmiotem studiów na kierunku o tej samej nazwie. Od lat studia te należą do najchętniej wybieranych kierunków humanistycznych. Sprawdźcie czego można nauczyć się studiując socjologię.

Czym jest socjologia?

Socjologia to nauka badająca zmiany w społeczeństwie. W zakres jej badań wchodzą m.in. reguły społeczne oraz procesy i kultury łączące lub dzielące ludzi. Socjologia bada też zachowanie jednostki w kontakcie z innymi grupami społecznymi, jak również zachowania w obrębie całych grup społecznych, takich jak rodzina, stowarzyszenia czy zrzeszenia. Za ojców socjologii uważa się Platona, Giambattistę Vico oraz Augusta Comte.

Dla kogo studia socjologiczne?

O studiowaniu socjologii powinien pomyśleć każdy, kto swoją przyszłość chciałby związać z pracą z ludźmi. Idealnym kandydatem jest osoba o umyśle humanistycznym, zainteresowana tematyką społeczną i komunikatywna.
- Studenci socjologii uzyskują wiedzę na temat najnowszych badań przeprowadzanych wśród społeczeństwa, technologii informatycznych wykorzystywanych w badaniach i analizach socjologicznych. Co więcej, uczą się jak poprawnie analizować zachodzące współcześnie przekształcenia społeczne oraz w jaki sposób prognozować ich kierunki, przewidywać możliwe konsekwencje zarówno dla małych społeczności, jak i dla całych regionów. Nabywają też wielu innych, interesujących umiejętności – wyjaśnia nasz rozmówca reprezentujący Wyższą Szkołę Gospodarki Regionalnej im. Alicide de Gasperi w Józefowie.
Choć program studiów na kierunku socjologicznym na na każdej uczelni może wyglądać nieco inaczej, to prawdopodobnie wszędzie studenci spotkają się z takimi przedmiotami, jak wstęp do socjologii, historia myśli społecznej, filozofia, psychologia społeczna, metodyka ze statystyką czy współczesne teorie socjologiczne.

Przykładowe specjalności

Studiując socjologię, będziecie mogli wybrać jedną z kilku proponowanych specjalności. Do przykładowych specjalności charakterystycznych dla tego kierunku należą:
  • Badania i analiza informacji w biznesie i administracji – jeśli ją wybierzecie, będziecie m.in. zgłębiać tajniki analizy informacji i zarządzania wiedzą, jakościowej analizy danych, tworzenia i zarządzania informacją w internecie, analizą sieci społecznych, prezentacją informacji,
  • Media i komunikacja społeczna – związana z komunikacją międzykulturową i interpersonalną, komunikacją w zakładach pracy, społecznym i kulturowym oddziaływaniem mediów, językiem wypowiedzi publicznych, redagowaniem tekstów użytkowych, itd.,
  • Socjologia administracji – na tej specjalności zajmować będziecie się m.in. socjologią miasta i wsi, komunikacji społecznej, pracy, systemem prawa polskiego, medialnymi i poza medialnymi technikami promocji, a także prawem i postępowaniem administracyjnym oraz ustrojem administracji publicznej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.