Seat - najlepsze modele na rynku

SEAT, historia koncernu
Idea powstania fabryki zrodziła się w Hiszpańskim Narodowym Instytucie Przemysłu, a ostateczna realizacja nastąpiła w roku 1950. Początkowo koncern nosił nazwę Sociedad Española de Automóviles de Turismo, która uległa zmianie dokładnie po czterdziestu latach na „SEAT”. Producentom z Iberii udało się wprowadzić swoje wyroby na rynki Ameryki Łacińskiej i był to jedyny znaczący sukces. Dopiero współpraca z Volkswagenem zaowocowała realnym postępem technologicznym, wizerunkowym i projektanckim. Co prawda włoscy projektanci w dalszym ciągu uczestniczyli w pracach nad modelem SEAT-a Leona, z dobrym skutkiem, jednak samochody ze stajni SEAT-a przeszły gruntowną metamorfozę, stając się nowoczesnymi, dopracowanymi technicznie pod każdym względem pojazdami. Od roku 2002 SEAT w ramach koncernu Volkswagen AG dołączył wraz z Audi i Lamborghini do Grupy Volkswagena. W 2006 roku otwarta została nowa siedziba marki w Martorell w pobliżu Barcelony.SEAT Ibiza
Rok 1984 zapoczątkował błyskotliwą karierą Ibizy, trwającą niezmiennie aż do dzisiaj. Na przestrzeni lat model przeszedł co prawda kilka operacji plastycznych, a ostatni Lifting upodobnił ją nawet do lepiej sprzedającego się Leona, jednak w dalszym ciągu SEAT Ibiza cieszy się ogromną popularnością i licznym gronem wielbicieli. Ostatnia zmiana dokonana w 2017 zakończyła erę nadwozia kombi na rzecz pięciodrzwiowego hatchback'a, co wielu użytkowników przyjęło z prawdziwą radością. Dodatkowo drapieżny charakter Ibizie nadała wersja „Black”, upodobniając ją nieco do swojego młodszego kuzyna Leona. Pośród licznych opinii na temat piątej reinkarnacji SEAT-a Ibizy przeważają te, mówiące o atrakcyjności, bogatszym wyposażeni i przestronności, chociaż w tym ostatni przypadku należy to odnieść do poprzednich wersji. Nie da się ukryć, że ostatnia Ibiza powstała pod dużym wpływem Volkswagena Polo, Skody Fabii oraz Audi A1. W każdym razie podobieństwa są zauważalne. Chociaż, cóż w tym złego? W końcu SEAT Warszawa powinien się wzorować na najlepszych. Dodajmy, że specjalnie na potrzeby mniejszych modeli inżynierowie Volkswagena stworzyli skróconą wersję podwozia MQB, którą nazwali MQB-A0, a Ibiza właśnie miała niewątpliwy zaszczyt przetestowania jej jako pierwsza. Serce podstawowej wersji to 1-litrowy silnik MPI o mocy 65 i 75 km (z systemem Start&Stop). Jeśli ktoś lubi auta o efektownej stylizacji i docenimy bogate wyposażenie, to SEAT Ibiza jest przeznaczony właśnie dla niego.SEAT Leon
Leon niezmiennie jest najlepiej sprzedającym się modelem SEAT-a i nic nie jest w stanie zagrozić jego pozycji leadera. Choć od ostatniego retuszu minęło już ponad siedem lat, Leon ST w dalszym ciągu prezentuje się nader kusząco. Koncern jak widać nie powiedział jeszcze ostatniego słowa wprowadzając na salony nowego SEAT-a Leona ST, w którym zastosowano nowe pomysły:- Zastosowano rozwiązania technicznych Volkswagena Golfa VIII, w szczególności z platformy MQB evo;
- Zmieniono stylistykę tyłu nadwozia;
- Poprawiono przestronność kabiny i pojemność bagażnika;
- Design wnętrza dostosowano do preferencji młodszego odbiorcy;
- Pod maską znajduje się 150-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.5.
SEAT Arona
Poważny koncern bez crossovera? To nie do pomyślenia! Prawdopodobnie do tych samych wniosków doszedł producent, wzbogacając swoją kolekcję o model SEAT Arona. Auto idealnie wstrzeliło się w coraz popularniejszy segment crossoverów miejskich. Mimo że Arona bazuje na Polo i Ibizie, daje się odczuć pewien powiew świeżości, chociaż i tutaj króluje pragmatyzm, tak charakterystyczny dla wszystkich modeli Volkswagena. Uczciwie jednak trzeba przyznać, że w crossoverze akurat to zdaje egzamin. Pod maską Arony pracuje 3-cylindrowy benzyniak, który dzięki turbosprężarce jest w stanie wygenerować 115 KM. Czy to dużo? Kwestia gustu, a o tych, jak wiadomo, nie należy dyskutować, tym bardziej że jego niewielką pojemność znakomicie rekompensuje dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Dzięki temu silnik pracuje w przedziale użytecznego momentu obrotowego. Nie trzeba chyba przypominać, jak jest to istotne w przypadku konieczności nagłego przyspieszenia, choćby w trakcie manewru wyprzedzania. Wady? Jest jedna, mianowicie SEAT Arona mógłby być nieco tańszy. Cóż, trzeba pamiętać, że w cenę wliczona jest także moda i związana z nią popularność, na której brak crossovery nie mogą narzekać. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Warentrans Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Transport - usługi woj. świętokrzyskie25-524 Kielce, Zagnańska 20 lok. 1
-
Dohle Marine Services Europe Sp. z o.o.
Agenci okrętowi, maklerzy morscy woj. pomorskie81-366 Gdynia, Stefana Batorego 28-32