Artykuł sponsorowany

Różnice między sprzedażą i leasingiem samochodów używanych

Różnice między sprzedażą i leasingiem samochodów używanych
Samochód używany to bardzo popularne rozwiązanie dla osób, których nie jest stać na zakup nowego auta z salonu. Do wyboru mamy dwie opcje: leasing lub kupno samochodu używanego. W obu przypadkach inaczej przedstawia się sposób finansowania takiego zakupu. Sprawdź, jakie istnieją różnice między sprzedażą i leasingiem samochodów używanych. Które rozwiązanie jest korzystniejsze? Leasing samochodowy od lat cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością. Nowością jest leasing samochodów używanych, okazuje się jednak, że i on posiada grono zwolenników. Sprawdź, dlaczego.

Leasingiem samochodów używanych

Samochody używane, które trafiają do leasingu, to samochody pochodzące z firm i przedsiębiorstw. Cechuje je bardzo dobry stan techniczny i zazwyczaj niski przebieg. Pamiętajmy, iż w przypadku leasingu samochodów używanych, im nowszy jest samochód, tym bardziej korzystne będą warunki leasingu. Najczęściej leasingowane są samochody używane nie starsze niż trzyletnie. Wiek samochodu jest tak ważny, gdyż łączy się z okresem trwania umowy leasingowej. Suma obu tych czynników nie może przekroczyć siedmiu lub ośmiu lat. Decydując się na leasing samochodu używanego, należy pamiętać, że wpłata początkowa może wynieść od 10-45% wartości auta; zależy to od wieku samochodu. Należy dodać jeszcze standardowe opłaty, czyli ubezpieczenie i przeglądy techniczne samochodu. Szczególnie ważne jest ubezpieczenie OC i AC, gdyż firma leasingująca auto nie może pozwolić sobie na jego uszkodzenia. Sam leasing aut używanych polega natomiast na korzystaniu z samochodu na warunkach ściśle określonych w umowie. Samochód nie staje się naszą własnością, a jest jedynie udostępniony na określony czas. Po zakończeniu umowy leasingu można wykupić używane auto, którego cena będzie dużo niższa, niż jego wartość rynkowa.

Sprzedaż samochodów używanych

Sprzedaż samochodów używanych, którą zajmuje się między innymi przez renomowany Serwis samochodowy Auto-Trans, polega natomiast na oferowaniu klientom używanych aut i ich sprzedaży po korzystnych cenach. Podstawowa różnica polega na tym, że po kupnie auta to my stajemy się od razu jego właścicielami. Do zalet samochodów używanych należy przede wszystkim ich niższa cena oraz możliwość uniknięcia najwyższego spadku wartości auta. Nie jesteśmy zobowiązani do przeprowadzania napraw w autoryzowanym salonie, tylko sami możemy wybrać upatrzony przez nas serwis lub warsztat. Ponadto samochody używane dostępne są od ręki i panuje wśród nich olbrzymia możliwość wyboru.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.