Artykuł sponsorowany

Rodzaje wag sklepowych oraz ich ceny

Rodzaje wag sklepowych oraz ich ceny

Do sprawdzenia masy towaru niezbędna jest odpowiednia waga sklepowa. Obecnie najpopularniejsze są urządzenia elektroniczne, które ułatwiają pracę, usprawniają ją i przyspieszają. Istotne będzie to, aby wybrać właściwy model, dopasowany do profilu działalności danej firmy. Nie brakuje zarówno wag samoobsługowych, jak również współpracujących z szeregiem innych urządzeń będących częścią systemu sprzedażowego.

Jakie wyróżnia się rodzaje wag sklepowych?

Obecnie w sprzedaży dostępnych jest wiele rodzajów wag sklepowych, dzięki czemu każdy przedsiębiorca może z łatwością dopasować odpowiedni model do swoich indywidualnych potrzeb, preferencji i możliwości. Najczęściej spotykane są:

  • Wagi proste/kontrolne,
  • Wagi etykietujące,
  • Wagi kalkulacyjne,
  • Wagi kasowe,
  • Wagi magazynowe.

Wymienić można też:

  • Wagi samochodowe,
  • Wagi multimedialne,
  • Wagi laboratoryjne,
  • Wagi dynamiczne
  • Wagi przemysłowe (paletowe, wiszące, pomostowe, przenośne, liczące).

Czym charakteryzują się poszczególne rodzaje wag sklepowych?

Najpopularniejsze i jednocześnie najtańsze są wagi proste, czyli kontrolne. Służą one do sprawdzania masy danego towaru. Sięga się po nie przede wszystkim w przypadku mniejszych obiektów handlowych, niedużych zakładów przemysłowych i lokali gastronomicznych. Mają one niewielkie gabaryty i są najczęściej zasilane akumulatorowo. Świetnie sprawdzają się do sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i terenowej. Są zaprojektowane w taki sposób, aby były odporne na działanie niesprzyjających warunków atmosferycznych, dzięki czemu można ich używać na zewnątrz. Wykorzystuje się je do ewidencjonowania sprzedaży na targowiskach, giełdach i bazarach. Używa się ich także w wielkopowierzchniowych obiektach – w marketach i sklepach służą jako wagi samoobsługowe, dzięki którym klienci mogą sprawdzić masę wybranego towaru. W przypadku wag kontrolnych nie należy oczekiwać dodatkowych funkcji w postaci wyliczania należności sprzedawanego towaru, drukowania etykiet czy możliwości współpracowania z innymi urządzeniami typu komputer czy kasa fiskalna. 

Bardziej rozbudowane i funkcjonalne są wagi kalkulacyjne, w których jedną z istotnych jest możliwość wprowadzenia cen sprzedawanych towarów. W zależności od wybranego modelu wielkość pamięci urządzenia może być różna. Tego typu wagi wyliczają również należność za zważony towar. Nie są wykorzystywane w wielkopowierzchniowych obiektach handlowych, ale w niewielkich sklepach spożywczych, gdzie klienci obsługiwani są tylko przy jednym stanowisku kasowym. Wag kalkulacyjnych używa się także na straganach bazarowych. W przypadku większości modeli należności wprowadza się ręcznie na kasie fiskalnej, ale w sprzedaży znajdują się też wagi podłączane do urządzenia fiskalnego/komputera. 

Kolejnym typem wagi sklepowej jest waga etykietująca, która różni się od modelu kalkulacyjnego tym, że drukuje etykiety z różnymi informacjami dotyczącymi sprzedawanego towaru. Nowoczesne wagi etykietujące są w stanie wydrukować etykietę zawierającą nie tylko kod kreskowy produktu, ale też jego nazwę, masę, cenę za kilogram, datę produkcji/przydatności do spożycia, skład, pochodzenie, należność. Na etykiecie można umieścić nawet logo firmy, reklamę i grafikę. Wagi etykietujące są powszechnie używane przede wszystkim w marketach, na stoiskach mięsnych i owocowo-warzywnych. Najczęściej tego typu urządzenia są podłączane do komputera, za pomocą którego programuje się wagę, wprowadza nazwy towarów, ceny i szereg innych informacji o produkcie. 

Jakich używa się jeszcze rodzajów wag?

Na magazynach i zapalaczach sklepów również używa się wag, są to głównie modele platformowe. Znajdują zastosowanie także w przypadku klasycznej formy sprzedaży detalicznej, służą do ważenia ciężkich towarów. Niektóre modele są w stanie obsługiwać obciążenie wynoszące do nawet trzystu kilogramów. Idealnie sprawdzają się wszędzie tam, gdzie towary są wydawane i przyjmowane, czyli przykładowo na giełdach i targowiskach. Rozbudowaną wersją wag etykietujących są modele multimedialne, wyposażone w wyświetlacz przedstawiający szereg dodatkowych informacji. Za ich pomocą wyświetla się też reklamy, informacje o bieżących promocjach, praktycznie dowolne dane. 

Wyróżnić można też wagi przeznaczone do boksów kasowych, które tworzą integralną część z ladą lub blatem stanowiska kasowego. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, zapewniające komfort użytkowania, pozwalające zaoszczędzić sporo czasu. Będą idealnym wyborem w obiektach wielkopowierzchniowych o dużym natężeniu ruchu czyli w marketach i hipermarketach. Podłącza się je do kasach fiskalnych i komputera. Coraz popularniejsze są nowoczesne stanowiska POS wyposażone w wagę sklepową i ekran dotykowy. Drukują nie tylko etykiety towarów, ale też doładowania do telefonów, faktury czy bony promocyjne. 

Wagi sklepowe cena, z jakimi kosztami trzeba się liczyć? 

Ceny wag sklepowych są zróżnicowane, zależne od wielu czynników. Znaczenie ma nie tylko rodzaj urządzenia, ale przede wszystkim jego parametry techniczne. Na koszt zakupu wpływa rodzaj zasilania, możliwość podłączenia do innych urządzeń, drukowanie etykiet, zakres ważenia, funkcja liczenia sztuk itd. Najprostsze modele kosztują niewiele ponad 500 złotych (w pełni zalegalizowane). Cena wzrasta wraz z jakością, funkcjonalnością, renomą marki. Wagi proste można kupić za 500-800 złotych. Mają one niewielkie gabaryty, mogą współpracować z kasą fiskalną, pracować bezprzewodowo na akumulatorze. 

Wagi kalkulacyjne są droższe, ich ceny zaczynają się zwykle od 700 złotych i sięgają ponad 1000 złotych. Mogą one pracować bez zasilania sieciowego przez wiele godzin, cechują się odpornością na działanie skrajnych temperatur – idealnie sprawdzają się wobec tego nie tylko w punktach stacjonarnych, ale też w terenie. Wagi platformowe ze względu na swoje duże gabaryty i wiele dodatkowych funkcji są jeszcze droższe, ich ceny zaczynają się od 1000 złotych. Natomiast wagi do boksów kasowych kosztują średnio 1600 złotych. Najdroższe są modele etykietujące, które można kupić za około 2500-3000 złotych.

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem Mico, w którym znajdziecie szeroki wybór wag sklepowych oraz kas fiskalnych.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.